جانسون روسیه را عامل کودتای نافرجام در مونته‌نگرو دانست

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۶۷۸۵۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس امروز(یکشنبه)، مقام های روسیه را متهم به توطئه چینی برای ترور نخست وزیر سابق مونته نگرو و تلاش برای سرنگون کردن دولتش در سال 2016 کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه ای امروز گفت: مقام های روسیه احتمالا عامل توطئه ترور میلو جوکانوویچ، نخست وزیر سابق مونته نگرو و سرنگون کردن دولت او به منظور از بین بردن تمایل این کشور برای پیوستن به ائتلاف ناتو بوده اند.

جانسون در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در درجه اول ما مدرکی نداریم که نشان دهد روسیه برای تضعیف روند دموکراتیک در کشور ما دست دارد اما تردیدی نیست که آنها به سراغ همه نوع حقه های کثیف می روند.

وی افزود: شما دیدید که در مونته نگرو چه اتفاقی افتاد و چطور قرار بود در این کشور به عنوان یک کشور اروپایی تلاشی برای کودتا رخ دهد و حتی رهبر این کشور ترور شود.

در 16 اکتبر 2015 و در روز انتخابات پارلمانی مونته نگرو 20 نفر در این کشور بازداشت شده و 14 نفر آنها به طراحی حملاتی در این کشور علیه غیر نظامیان و دولتمردان و تصرف ساختمان پارلمان مونته نگرو متهم شدند. یک دادستان مونته نگرو در ماه نوامبر مدعی شد: ملی گرایان روسیه قصد سرنگون کردن دولت این کشور را داشتند.

با این حال مسکو این اتهامات را رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این اتهامات را بی اساس و غیر مسئولانه خوانده است.

این در حالی است که بوریس جانسون قرار است چند روز دیگر برای دیدار با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه به این کشور سفر کند.

کلید واژه ها: مونته نگرو


نظر شما :