۱۰ سال حبس در انتظار جوانی که وارد محوطه کاخ سفید شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۴ کد : ۱۹۶۷۸۶۶ سرخط اخبار

مرد کالیفرنیایی که به دلیل ورود غیرقانونی به محوطه کاخ سفید توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد به جرم نقض امنیتی احتمالا با 10 سال حبس روبروست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاناتان تران، 26 ساله از کالیفرنیا حوالی ۱۱:۳۸ دقیقه جمعه شب در حالی وارد محوطه کاخ سفید شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید حضور داشت.

قرار است وی امروز (دوشنبه) در دادگاه فدرال آمریکا برای پاسخگویی به اتهامات حاضر شود.

پس از این حادثه ترامپ از سرویس مخفی آمریکا تشکر کرد. بیل میلر سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا اعلام کرد: تران متهم به ورود و یا ماندن در محدوده های حفاظت شده با حمل سلاح خطرناک و یا استفاده از آن است که در صورت اثبات این اتهامات به حداکثر ۱۰ حبس محکوم شود.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴ نیز یک سرباز کهنه کار آمریکا با در دست داشتن چاقویی تلاش کرد از حصار کاخ سفید بالا رفته و وارد ساختمان شود اما توسط نیروهای امنیتی متوقف شد. همچنین در نوامبر سال ۲۰۱۵ یک مرد با در دست داشتن پرچم آمریکا از حصارها پرید و وارد محوطه شد و در آوریل سال ۲۰۱۶ فردی کوله پشتی مشکوکی را به داخل زمین های اطراف کاخ سفید انداخت، اما پیش از آنکه بازداشت شود، آن را برداشت.

در اوایل امسال برنامه ای به سرویس مخفی آمریکا و همچنین سرویس پارک ملی این کشور پیشنهاد شد که حصارهای محکم تر و بلندتر برای ممانعت از این گونه اتفاقات ساخته شود.


نظر شما :