ترامپ طرح تازه‌ای برای سوریه ندارد

۳۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۶۷۹۷۸ سرخط اخبار

به گفته ژنرال آمریکایی طرح دونالد ترامپ برای شکست داعش بسیار شبیه طرح های باراک اوباما، رییس جمهور پیشین این کشور است و بعید به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا بتواند به قول های انتخاباتی خود برای ایجاد نیروی مشترکی با روسیه در سوریه عمل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دریاسالار بازنشسته جیمز استاو ریدیس در یک گفت وگوی رسانه ای گفت: طرح کنونی برای شکست داعش نظیر همان طرح قدیمی است. طرح «B» نمونه دیگری از طرح «A» است و ما شاهد هیچ نگرش تازه ای علیه داعش نیستیم. من می خواهم بگویم که رییس جمهور باید گزارش های قبلی را برای تیمش بفرستد تا آنها نگاه دقیق تری به آنها داشته باشند.

رسانه ها پیش از این گفته بودند طرح جدید شامل ادامه بمباران ها، افزایش حمایت و کمک به نیروهای محلی در عراق و سوریه برای تسخیر مقرهای داعش در موصل و رقه است و همچنین قطع منابع درآمدی داعش و ایجاد ثبات در مناطق بازپس گرفته شده در نظر گرفته شده است. با این حال به نظر می رسد این طرح چندان با طرح های قدیمی که در دوران باراک اوباما ارائه شده بود، تفاوت چندانی ندارد.

اگر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و دونالد ترامپ طرح جدید را مبنی بر اعزام 1000 نیرو به سوریه تصویب کنند، تعداد نیروهای مستقر آمریکا در این کشور به دو برابر خواهد رسید.

در حال حاضر 500 نیروی ویژه آمریکایی در سوریه مستقر هستند که شامل 250 نیروی ویژه و 200 کماندوی دریایی است. همچنین 5000 مستشار نظامی آمریکا در عراق مستقر هستند.


نظر شما :