وعده فیون برای تحقیقات علیه اولاند

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۴:۰۵ کد : ۱۹۶۸۱۴۵ سرخط اخبار

فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کاران فرانسه در مصاحبه ای امروز (دوشنبه) دولت فرانسوا اولاند را متهم به مداخله در نظام قضائی این کشور و رقابت های مربوط به ریاست جمهوری کرده و گفت در صورت پیروزی در این انتخابات دستور به تحقیقات پارلمانی در این باره می دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا فیون 63 ساله نخست وزیر سابق فرانسه که خودش هدف تحقیقاتی در ارتباط با رسوایی به کار گیری نزدیکانش در مشاغل غیرواقعی و دریافت هدایای انتخاباتی غیرقانونی قرار گرفته گفت: اگر کوچکترین تردیدی درباره گناهکار نبودن خود داشتم کاندیدای ریاست جمهوری نمی شدم.

او تصریح کرد که قربانی "دستکاری" در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری شده و معتقد است پرونده او از نزدیک توسط عالی ترین مقامات پیگیری می شود.

او به یکسری اتهامات سابقا مطرح شده درباره اینکه فرانسوا اولاند شخصا یک کمپین بدنام سازی علیه خودش را رهبری کرده پرداخت و گفت: نمی تواند آنها را ثابت کند اما دادستان ها باید درباره گزارشی در یک نشریه فرانسوی درخصوص اینکه اولاند دستور به ارسال شنودهای قضائی مربوط به فیون به دفترش را داده تحقیقاتی را آغاز کند.

فیون تاکید کرد: دادستان ها باید این پرونده را به پیش ببرند اگر این کار را نکنند چنانچه خودم به ریاست جمهوری برسم یک کمیسیون پارلمانی برای چنین تحقیقاتی تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که دفتر اولاند اتهامات فیون را رد کرده است.

کلید واژه ها: فیون


نظر شما :