هیچگاه ناقض برجام نخواهیم بود

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۶۸۴۱۵ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه همه پرسی روز گذشته در ترکیه را بحث داخلی این کشور خواند و افزود: هر آنچه اکثریت مردم ترکیه بپذیرند مورد احترام ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نخستین نشست مطبوعاتی سال جدید حادثه سیل در استانهای شمال غربی تسلیت گفت و افزود: امیدوارم در سال جدید از این حوادث کمتر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مناسبات تهران و قاهره گفت: «در تماس تلفنی ظریف با همتای مصری و موضع گیری ما تسلیت به مردم و دولت مصر ابلاغ شد و درباره مناسبات صحبت شد».

قاسمی در خصوص بدعهدی انگلیسی ها با خرید ٩٥٠ تن کیک زرد از قزاقستان ابراز امیدواری کرد که انگلیس دست از بدعهدی بردارد.

قاسمی افزود: انگلیسیها باید به تفاهماتی که با ایران و بفیه داشتند برگردند و این مشکل از سر راه برداشته شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره  القائات محافل غربی و رسانه های آنها درباره دو قطبی شدن انتخابات ایران عنوان کرد: فضاسازی رسانه های خارجی و دولتهای آنها تاثیرگذار نخواهد بود و زحمت بیهوده کشیدن است و مردم ایران به راه خود در سازندگی کشور ادامه خواهند داد.

وی درباره افزایش تحرکات نظامی آمریکا در منطقه و احتمال رویارویی ایران و آمریکا گفت:حمله اخیر آمریکا به افغانستان را ژست و حرکتی میدانم که شاید آمریکاییها به خاطر برخی مسائل داخلی این کشور و نشان دادن حضور آمریکا در منطقه برای هم پیمانانش باشد.

قاسمی درباره همه پرسی روز گذشته در ترکیه نیز آن را بحث داخلی این کشور خواند و افزود: هر آنچه اکثریت مردم ترکیه بپذیرند مورد احترام ما خواهد بود.

وی درباره پولهای بلوکه شده ایران در عمان هم گفت: در ماههای گذشته توسط هیاتهای فنی، بانکی و سیاسی دو کشور صحبت و راه حلهایی پیدا شد. این موضوع پایان یافته است.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از برگزاری نشست کارشناسی مربوط به محور آستانه فردا در تهران و به مدت یک روز خبر داد و گفت: امیدواریم چهارمین نشست آستانه ١٣ و ١٤ اردیبهشت در آستانه  برگزار شود.

وی گفت که در نشست فردا در تهران هیاتهایی از روسیه و ترکیه حضور دارند.


نظر شما :