زمان آن رسیده تا آمریکا با روسیه وارد گفت‌وگوهای جدی شود

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۶۸۴۱۶ سرخط اخبار

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: با وجود حمایت های مسکو از رئیس جمهوری سوریه، هم اکنون زمان آن رسیده تا آمریکا وارد گفت وگوهای جدی با روسیه شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد، زمان آن رسیده که به خاطر حمایت مسکو از دمشق، آمریکا وارد گفت وگوهای جدی با روسیه شود.

بنا بر این گزارش، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با شبکه «ای بی سی» مدعی شد، حمایت روسیه از دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه یک جنگ داخلی به راه انداخته و بحرانی ایجاد کرده که به عراق، کشورهای همسایه و اروپا نیز کشیده شده است.

وی گفت: «بنابراین حمایت روسیه از این نوع رژیم وحشتناک به عنوان یکی از طرفین درگیری، مسئله ای است که باید در کنار اقدامات خرابکارانه روسیه در اروپا زیر سوال رود. و من بر این باورم که هم اکنون زمان آن است که با روسیه وارد گفت وگوهای جدی شویم».

آمریکا هفته گذشته با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب، یک پایگاه هوایی در حمص را هدف حمله قرار داد.

دولت سوریه با تأکید بر اینکه چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد، گفته است که هرگز از چنین سلاح هایی استفاده نمی کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه اظهاراتش گفت: «زمانیکه روابط به پایین ترین سطح خود می رسد، هیچ راهی جز ارتقاء آن وجود ندارد. بنابراین من بر این باورم که سفر وزیر خارجه آمریکا به روسیه بسیار به موقع بود».

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا 12 آوریل به مسکو رفته و با رئیس جمهوری و وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.


نظر شما :