رئیس سابق اف‌بی‌آی: ترامپ دروغ می‌گوید

۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۹۶۹۴۵۹ سرخط اخبار

رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رئیس جمهور این کشور را به دروغ گویی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در ادای توضیحاتی در کنگره گفت که دونالد ترامپ پیوسته از او تعریف می کرد و اخراج شدنش برای وی قابل درک نبود.

کومی تصریح کرد، ترامپ پس از اخراجش به او و اف بی آی افترا زده است.

او درباره اظهارات ترامپ گفت: آنها دروغ بودند، به همین سادگی.

دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش جیمز کومی را به اتهام عملکرد نامطلوبش در رسیدگی به ماجرای جنجالی ایمیل های هیلاری کلینتون اخراج کرد.

دموکرات ها می گویند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره اتهام تعاملات سری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.

جیمز کومی در پاسخ به این سوال که چرا تمام جلسات و مکالمات با ترامپ را صورت جلسه کرده، گفت که او در این ملاقات ها تنها بوده و نگران این بود که ترامپ احتمالا درباره محتوای این نشست ها دروغ بگوید.

کومی افزود، می دانسته احتمالا روزی برای دفاع از خود و اف بی آی به این یادداشت ها نیاز خواهد داشت.

رئیس برکنار شده اف بی آی خاطرنشان کرد، دونالد ترامپ مستقیما از او درخواست نکرده بود تا تحقیقات درباره ادعای مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را متوقف کند.

جیمز کومی همچنین تصریح کرد، فهمیده که ترامپ درصدد است تا او را ترغیب کند تا تحقیق درباره مایکل فلن را متوقف کند؛ هرچند که مستقیما این درخواست را از او نکرده است.

کومی اضافه کرد که یکی از گفت وگوهایش با رئیس جمهور آمریکا درباره مایکل فلن او را متعجب کرد.

مایکل فلن در چند هفته نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشاور امنیت ملی او بود. پس از آن که فاش شد فلن درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در واشنگتن صحبت کرده و اطلاعات نادرستی راجع به موضوع صحبت هایش به معاون ترامپ داده، از کار برکنار شد.

پس از اظهارات رئیس سابق اف بی آی در کنگره، مارک کاسوویتز، وکیل ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهور هرگز به کومی نگفته است که "من وفاداری می خواهم، من انتظار وفاداری دارم."

او خاطرنشان کرد، رئیس جمهور آمریکا هرگز نخواسته است که تحقیقات اف بی آی را متوقف کند.

وکیل ترامپ اظهار کرد، می توان کومی را برای درز دادن اطلاعات تحت پیگرد قرار داد.

کلید واژه ها: کومی اف بی آی فلن


نظر شما :