اف‌بی‌ای و پرونده جدیدی از ایمیل‌های کلینتون

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۶۴۲۱۸ سرخط اخبار

در جریان تحقیقات مربوط به همسر جنجالی دستیار هیلاری کلینتون ایمیل های جدیدی کشف شد و حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا این مساله را بررسی می کند که آیا اطلاعات محرمانه ای در آنها بوده است یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "هما عابدین" از دستیارهای معتمد هیلاری کلینتون دموکرات است که در پی رسوایی های اخلاقی متعدد همسرش "آنتونی وینر" از او جدا شد. حال اف بی آی در جریان تحقیقات درباره "پیام های جنسی" آنتونی وینر به ایمیل های جدیدی دست یافته است. هما عابدین در گذشته از لپ تاپ وینر برای ارسال ایمیل هایی به کلینتون استفاده کرده بود.  

جیمز کومی، مدیر اف بی آی در نامه ای به کنگره گفت که این ایمیل ها باعث شد تا نگاهی دوباره به آنها بیندازیم و ببینیم که آیا اطلاعات محرمانه مورد سوء مدیریت قرار گرفته است یا خیر. کومی این مساله را تضمین نکرد که تحقیقات جدید آنها پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (18 آبان) تکمیل شود.

کلینتون که به شدت از سوی رقیب جمهوری خواهش بر سر رسوایی استفاده از سرور شخصی در دورانی که وزارت خارجه آمریکا را در دست داشت، تحت فشار است، جمعه گفت که مردم آمریکا حق دارند که فورا حقایق کامل را در این رابطه بدانند.

وی ابراز اطمینان کرده که تحقیق جدید اف بی آی یافته های پیشین این سازمان را که گفته بود "کاری خلاف قانون نکرده،" نقض نخواهد کرد.

کلینتون خواهان آن شده که جیمز کومی، رئیس آف بی آی در باره نامه خود به کنگره آمریکا توضیح بیشتری دهد.

جیمز کومی درباره محتویات این ایمیل ها مطلبی عنوان نکرده اما یک مقام آمریکایی گفت که پیام های الکترونیکی مذکور در جریان تحقیقات درباره پیام های جنسی آنتونی وینر، همسر سابق هما عابدین به دست آمد. آنتونی وینر در سال های 2011، 2013 و 2013 رسوایی اخلاقی به بار آورد و افشای پیام های مکتوب جنسی او به چندین زن موجب شد تا هیلاری کلینتون تحت فشار قرار بگیرد. هما عابدین در زمان فعالیت کلینتون به عنوان وزیر خارجه سابق آمریکا معاون رئیس دفتر او بود.

دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه کلینتون در انتخابات آتی، از تصمیم اف بی آی برای بازگشایی تحقیقات علیه هیلاری استقبال کرده و مدعی شده است که این رسوایی "بزرگتر از واترگیت" است. او که از این تحولات بسیار خشنود است، در نیوهمپشایر به حامیانش گفت: من برای این مساله که اف بی آی و وزارت دادگستری قصد دارند تا جرات به خرج بدهند و اشتباهی که پیشتر مرتکب شدند، تصحیح کنند، بسیار خوشحالم.

رئیس اف بی آی گفته است که هنوز نمی داند محتوای ای میل های به دست آمده اهمیت دارند یا نه. وی گفته است در صورتی که این ای میل های جدید، محتوای طبقه بندی داشته باشند، پلیس در این مورد تحقیق خواهد کرد.

کلید واژه ها: اف بی آی ایمیل کومی وینر


( ۱ )

نظر شما :