ادعای وزیر اماراتی علیه ایران

۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۷۰۲۲۰ سرخط اخبار

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که ایران تلاش می کند از رفتارهای ناشایسته قطر بیش ترین استفاده را ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الاتحاد پرس، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن مدعی شد که ایران در بحران به وجود آمده میان آنها و قطر مداخله می کند و تلاش می کند تا از رفتارها و اقدامات ناشایسته قطر بیش ترین استفاده را ببرد.

وی هم چنین مدعی شد: قطر از سال 1995 تا به امروز با هدف ایجاد بی ثباتی در مصر، عربستان و بحرین میلیون ها دلار هزینه کرده است و حمایت مالی زیادی از تروریست ها می کند.

قرقاش خطاب به مسوولان غربی که قصد میانجیگری دارند، مدعی شد: شما دوگانگی در رفتار قطری ها را درک می کنید، قطر به وعده هایش عمل نکرد و ما به آن بی اعتماد هستیم و با نپذیرفتن مطالبات مان تمام میانجیگری ها را نابود کردند.

به گزارش ایسنا، بعد از انتشار اخباری منسوب به امیر قطر برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر، امارات و بحرین کشور قطر را حامی تروریست خواندند و پس از قطع روابط دیپلماتیک با این کشور مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی آن بستند و قطر را تحریم کردند و برای برداشتن تحریم 13 شرط گذاشتند که قطری ها این شروط را نپذیرفتند و تنش میان آنها شدت گرفت.

کلید واژه ها: قطر


نظر شما :