با موش لاکس، دوست قدیمی ایوانکا ترامپ آشنا شوید

دردسر شریک تجاری دختر رئیس جمور

۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۷۱۲۳۳ اخبار اصلی آمریکا
لاکس و همسرش در شب انتخابات ریاست جمهوری در جشن پیروزی اعضای ستاد او شرکت کرده و جلوتر از همه ایستادند. ایوانکا ترامپ در سال های اخیر نیز از او در کارهای مختلف، مشورت گرفته است.
 دردسر شریک تجاری دختر رئیس جمور

بن اشرکینجر

دیپلماسی ایرانی: دوست قدیمی و شریک تجاری ایوانکا ترامپ، دختر رنیس جمهور آمریکا، گرفتار طلبکاران و دادگاه شده است.

معامله کنندگان با او، او را متقلب خطاب می کنند. طلبکاران پدرش، ادعا می کنند او یک شیاد است و آنها را به پاپوش ساختن برای آنها در صورت راه نیامدن با او، تهدید می کند. این اتهام ها و دیگر اتهام های علیه او، همسر وی و شرکت های تجاری وی، در دادگاه مطرح شده و تقاضای میلیون ها دلار غرامت کرده اند. وکیلان این فرد نیز به دلیل پرداخت نشدن حق الزحمه آنان، در حال جدا شدن از وی هستند. در خلال این مسائل و مشکلات، وی در یکی از لوکس ترین عمارت ها در برونکس زندگی می کند.

با موش لاکس، دوست قدیمی و شریک ایوانکا ترامپ آشنا شوید.

لاکس 43 ساله، وارث یک شرکت الماس در نیویورک است. وی شریک خط تولید "جواهرات خوب ایوانکا ترامپ" بوده است.

ایوانکا و خانواده او، حتی با پیدایش مشکلات قانونی و کشیده شدن پای ترامپ به خلاف های تجاری لاکس، باز هم به همکاری با او ادامه داده اند. لاکس و همسرش در شب انتخابات ریاست جمهوری در جشن پیروزی اعضای ستاد او شرکت کرده و جلوتر از همه ایستادند. ایوانکا ترامپ در سال های اخیر نیز از او در کارهای مختلف، مشورت گرفته است.

بر اساس سوابق مطرح شده در دادگاه، در سال 2011 ترامپ قرارداد خود را با لاکس تمدید کرد و بدین ترتیب مجوز استفاده از نام خود را در شرکت تجاری خرید و فروش الماس وی به نام "جواهرات خوب ایوانکا ترامپ" دوباره صادر کرد. این امر در حالی بود که لاکس به تعهداتش مبنی بر پرداخت 300،000 دلار به اضافه 36 درصد از درآمد خالص شرکت به ایوانکا به صورت سالیانه، عمل نکرده بود.

در سال 2012، شرکت لاکس به اتهام دریافت میلیون ها دلار الماس از شرکت KGK، و عدم پرداخت هرینه آن به ادعای تاخیر شرکت مذکور در ارسال اوراق مربوط به الماس ها به دادگاه احضار شد. طی دادگاه پای شریک تجاری لاکس یعنی ایوانکا ترامپ نیز به این پرونده باز شد.

در سال 2015، دادگاه به شرکت لاکس و همسر وی که ضامن پرداخت هزینه الماس ها شده و به نام وی قراردادهای مالی زیادی امضا شده بود، دستور داد مبلغ 2.4 میلیون دلار به اضافه سود آن را به شرکت KGK پرداخت کند. رئیس این شرکت اظهار داشت تاکنون این مبلغ که اکنون به 3.5 میلیون دلار رسیده، به شرکت وی پرداخت نشده است. به گفته وی، لاکس نه تنها از ما کلاه برداری کرده، بلکه سر خانم ترامپ نیز کلاه گذاشته است.

در سال 2008، پدر لاکس فوت شد و علاوه بر مقدار زیادی زمین و املاک، به وی 27 میلیون دلار وام گرفته شده از سوی پدرش به ارث رسید. نحوه پرداخت این وام ها، سبب طرح شکایات زیادی علیه او به دادگاه شده است. بنابر این شکایات، لاکس از اقوام وابسته خود تقاضای پرداخت پول کرده و در عین حال آنان را تهدید کرده است که در صورت عدم پرداخت مبلغ مذکور، برای آنان پاپوش خواهد ساخت و علیه شان پرونده جنایی و اقتصادی تشکیل خواهد داد. وی همچنین با پنهان کردن ده ها میلیون دلار از ارث پدری خود از دولت و طلبکاران، مرتکب تخلفات مالی گسترده شده است. اما لاکس این اتهامات علیه خود را رد کرده و خود را از هرگونه اقدام غیر قانونی مبری می داند.

این موارد فقط نمونه های کوچکی از مواردی است که در سالهای اخیر علیه لاکس مطرح شده است. در سپتامبر 2013، موسسه حقوقی کوهن و پرتفتو به دلیل کلاه برداری 48،000 دلاری وی در پرداخت هزینه های حقوقی، از وی شکایت کرد.

مشکلات به وجود آمده از سوی لاکس ، ایوانکار ترامپ را نیز درگیر کرده است. ایالت نیویورک در سال های اخیر، حداقل سه قرار مجرمانه با ملبغ 300،000 دلار علیه ایوانکا ترامپ برای پرداخت نکردن مالیات "جواهرات خوب ایوانکا ترامپ" صادر کرده است. این مبلغ گزاف در نهایت پرداخت شد.

اما با وجود این مشکلات، ترامپ رابطه خود را با لاکس قطع نکرد. در ماه نوامبر، لاکس و همسرش در جشن رسمی پیروزی ترامپ در میدتاون هیلتون شرکت کردند. چند روز بعد، زمانی که ترامپ و تیمش، جلسه ای در "برج ترامپ" در خصوص تصمیم گیری برای دولت آینده، تشکیل داده بودند، لاکس در لابی این برج در حالی دیده شد که سوار بر آسانسور برای شرکت در جلسه می رفت. لاکس همچنین در یکی از مجلل ترین عمارت ها در ریور دیل، در منطقه ای اختصاصی واقع در برانکس، زندگی می کند.

منبع : پولتیکو / ترجمه تحریریه دیپلماسی ایرانی / 33

کلید واژه ها: ایوانکا ترامپ فساد اقتصادی


نظر شما :