چین: سایت اتمی کره شمالی در آستانه فروپاشی است

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۹۷۱۵۰۶ سرخط اخبار

کارشناسان چینی برآورد کرده اند سایت کره شمالی که برای آزمایش های اتمی در نظر گرفته شده احتمالا تخریب خواهد شد و تشعشعات ناشی از این آزمایش ها خطرات زیست محیطی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان چینی هشدار دادند بعد از آزمایش اتمی کره شمالی در در پونگه-ری رانش زمین اتفاق افتاد.

به نوشته روزنامه سَوت چاینا مورنینگ پست، وقوع رانش زمین در محلی که کره شمالی آزمایش اتمی انجام داده است، این احتمال را به دنبال دارد که سایت آزمایش های اتمی کره شمالی در معرض فروپاشی باشد.

این روزنامه چینی ادامه داد، 38 تصویر ماهواره ای از سایت اتمی کره شمالی نشان می دهد تغییراتی در سطح زمین پونگه-ری ایجاد شده و نشانه لرزه و رانش زمین وجود دارد. 

همچنین تحقیقات دانشگاه علم و فناوری چین ادعا کرده است آزمایش های اخیر اتمی کره شمالی همه زیر یک کوه در پونگه-ری انجام گرفته اند. 

رئیس سابق جامعه اتمی چین هم هشدار داد، در صورت صحت این اطلاعات خطر فاجعه زیست محیطی وجود دارد. وی افزود یک آزمایش اتمی دیگر در این منطقه می تواند تمام کوه را در محل خودش دفن کند و  غاری ایجاد کند که از آن تشعشعات ناشی از آزمایش اتمی به هوا نشت کرده که در آن صورت به کشورهای مجاور از جمله چین نیز وارد خواهد شد. 

یک تیم تحقیقاتی هم در نروژ تخمین زد، میزان انرژی آزاد شده از آزمایش اتمی روز یکشنبه کره شمالی، ده برابر بیشتر از انرژی بمب اتمی هیروشیما بود.

کلید واژه ها: آزمایش اتمی اتمی کره شمالی اتمی کره


نظر شما :