روحانی: قدرت دفاعی خود را تقویت می‌کنیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۷۱۹۵۵ سرخط اخبار
رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی خون خوار ۷۰ سال است که به عنوان غده سرطانی ملت های منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از این ملت ها حمایت کرده است؟
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز جمعه طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: روز اول ماه محرم الحرام، ماه ایثار و شهادت و سرآغاز سال هجری قمری است؛ 37 سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر یک تجاوز خشونت بار، به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به امام شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین و فرهنگ عاشورا با همه وجود، از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کردند.
 
وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس، همواره یکی از بزرگترین انگیزه های مردم برای ایثار و شهادت، تابلوی عظیم و بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود. همان طور که در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی، همواره اوج نهضت و انقلاب در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا بود.
 
رئیس جمهور ادامه داد: فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آنها، پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد. در دفاع مقدس هم نام امام حسین، کربلایش و عاشورایش همواره به سربازان اسلام در برابر متجاوزان، مسیر ایستادگی آموخت.
 
روحانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در دوران های قبل از انقلاب اسلامی، هر وقت جنگی آغاز شد، پایانش برای ملت ما، خوشحال کننده نبود؛ جنگ های ایران و عثمانی، ایران و روسیه، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، در همه این حوادث متأسفانه کشور ما تحت تأثیر منفی این حوادث قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: تنها جنگی که سراسر آن پیروزی و حماسه بود و در نهایت هم افتخار بود و یک وجب از خاک ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام عزیزمان، آن را رهبری کردند و مردم عزیز و نیروهای مسلح ما، آن فرمان را به جان خریدند.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: نیروهای مسلح ما، قدرت دفاعی ما، همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است؛ قدرت نظامی ما هرگز خود را برای تجاوز به کشوری یا سرزمینی آماده نکرده است اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین، خود را آماده کرده است.
 
روحانی ادامه داد: ما همواره سلاح مان برای دفاع از کشورمان و ملت های منطقه در برابر تجاوز قدرت های بزرگ و تروریسم است؛ من از آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می گویند، می گویم که روزهای سختی برای مردم منطقه چه کسی بود که پذیرای آوارگان در این منطقه بوده؟ آیا ملت ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا آن روز که شما به مردم افغانستان تجاوز کردید و سرزمین افغانستان را به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبودند که پذیرای مردم مسلمان این کشور نبودند؟ آن روز که عراق را به خاک و خون کشیدید، مردم ایران نبودند که از مردم عراق پذیرایی کردند؟
 
وی خاطرنشان کرد: آن روز که شما گروهک های تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و تسلیح شان کردید و این گروه ها در عراق و افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند، این کدام کشور بود که به ندای مردم مظلوم عراق و سوریه و دولت های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدم کشان و تروریست ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟
 
این کدام کشور بود که به ندای مردم مظلوم عراق و سوریه و دولت های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدم کشان و تروریست ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟
 
رئیس جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی خون خوار 70 سال است که به عنوان غده سرطانی، ملت های منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از این ملت ها حمایت کرده است؟ بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل میان همه کشورهای جهان، فقط دو صدا بود که در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دو صدایی بود که با صدای همه جهان متفاوت بود.
 
روحانی خاطرنشان کرد: همه جهان از توافق هسته ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد امضا قرار دادند و حل یک مشکل منطقه ای و بین المللی از طریق گفتگو را ستودند. فقط دو نفر بودند که از ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه نگران بودند؛ این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب تل آویو را نشان داد. ملت بزرگ ایران همواره درپی صلح و امنیت در منطقه و جهان بوده است و همواره از مظلومان جهان دفاع کرده است. ما از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد، چه شما بخواهید و چه نخواهید.
 
وی افزود: ما قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بدانیم، تقویت خواهیم کرد، نه تنها موشک های مان را تقویت می کنیم، بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مان نیز مورد حمایت مردم این سرزمین است. ما برای دفاع از سرزمین مان از کسی اجازه نخواهیم گرفت. ما تا وقتی پای عهدمان هستیم که طرف مقابل به عهد و پیمان وفادار باشد. هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و حق مان بازدارد.

کلید واژه ها: کدام کشور ما عاشورا مردم مظلوم


نظر شما :