زکزاکی: ارتش نیجریه به اهداف خود از بازداشت من نائل نشد

۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۹۷۴۳۶۶ سرخط اخبار

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت وگوی تلفنی با پسرش درباره اولین کنفرانس مطبوعاتی گفت که بدون هیچ قوانینی و اصولی در بازداشت نگه داشته شده و ارتش این کشور به هدف خود در دستگیری وی نائل نشده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه (دیروز) برای اولین بار پس از 2 سال اجازه یافت در جمع خبرنگاران حضور یابد.

وی در گفت وگویی تلفنی با پسرش محمد درباره ویدئویی که روز گذشته منتشر شد، گفت: «وقتی اینجا را ترک کردیم میخواستیم برای برخی آزمایشات به آزمایشگاه برویم اما آنها در عوض ما را به اینجا آوردند (پایگاه سرویس امنیت دفاعی که مصاحبه در آنجا انجام گرفت)، ما حیرت زده شدیم که به چه دلیل ما را به اینجا آوردند».

زکزاکی ادامه داد: «اما وقتی دلیل انتقال به این منطقه به جای رفتن به آزمایشگاه را پرسیدیم، آنها گفتند، به این دلیل بوده است که دکتری که مادر شما را ویزیت می کند، اینجاست و بعد از آن به آزمایشگاه می رویم».

رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: «بعد از اینکه پزشک، وی را ویزیت کرد، آنها گفتند که قرار است به آزمایشگاه بروند اما قبل از اینکه آنجا را ترک کنیم، به ما گفتند که افرادی هستند که می خواهند ما را ببینند. من نمی دانستم که مطبوعات هستند. به محض اینکه بیرون آمدیم، دوربین ها را در حال ضبط کردن دیدیم».

وی توضیح داد: «سپس مطبوعات گفتند: شایعات زیادی درباره زندگی و سلامت شما وجود دارد و من به آنها گفتم که جمعه هفته گذشته (5 ژانویه) سکته کردم و تا روز دوشنبه (8 ژانویه) این قضیه بسیار جدی بود و این بار پزشکان اجازه ورود و ملاقات من را پیدا کردند و من در حال بهبود هستم».

زکزاکی تصریح کرد: «من به آنها گفتم که قبل از این حادثه، پزشکان اجازه ویزیت من را نداشتند و و فقط پزشکان سرویس امنیت دفاعی مرا ویزیت می کردند و این اولین باری است که من توانستم پزشکان خود را ببینم».

این رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره بیماری اش گفت: «من گفتم که عوارض بعد از سکته همچنان نمایان است اما در حال بهبود هستم و از دعاهای شما متشکرم. این تمام چیزی بود که گفتم».

پسر زکزاکی در پاسخ به آنچه که شیخ ابراهیم گفته بود، گفت: «اما از آنچه که توضیح دادید، فهمیدم که آنها از قبل برای برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی برنامه ریزی کرده بودند تا مطلبی را به تصویر بکشند».

زکزاکی ادامه داد: «شما شاهدید که هیچ اشاره ای به سکته نشده بود و من فقط گفتم که در حال بهبودی هستم و از دعاها قدردانی کردم».

وی ادامه داد: «در حالیکه هم اکنون با شما حرف می زنم، مجبورم دراز بکشم تا بتوانم راحت و صریح حرف بزنم و هنگام نماز خواندن، مجبورم بنشینم. من نمی توانم در حین نماز، رکوع و سجود را انجام دهم اما الحمدلله، خدا را شاکرم که دعای بندگانش بسیار موثر بوده است و ما شاهد تأثیرات این دعاها بودیم».

زکزاکی گفت: «من هیچ گونه قدردانی از سرویس امنیت دفاعی نمی کنم. آنها تحت هیچ شرایطی سزاوار قدردانی من نیستند. آنها بدون تکیه بر قوانین مرا در حبس نگه داشته اند. من بر اساس هیچ قوانینی در حبس نگه داشته شدم. حتی دادگاه آنها اعلام کرد که دستگیری من بر اساس قوانین و قانون اساسی، غیرقانونی و بی اساس است. هیچ قانونی در این کشور وجود ندارد که با چنین چیزی موافق باشد. من باید از آنها قدردانی کنم؟»

وی ادامه داد: «من خدا را شاکرم و از افرادی که برای ما دعا می کنند، قدردانی می کنم. دو سال از آنچه که آنها انجام داده است، می گذرد و یکسال از زمانیکه دادگاه حکم داد که آنها حق نگه داشتن ما را ندارد، می گذارد و آنها همچنان ما را در حبس نگه داشته اند و به تیراندازی و کشتار مردم ادامه می دهند و من باید از آنها تشکر کنم؟».

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پایان گفت: «الحمدلله، اگر آنها این کنفرانس مطبوعاتی را ترتیب دادند تا به جهان نشان دهند که من زنده هستم، خوب است اما کار درستی نیست که نمایش دهند که من قدردان آنها هستند. من خدا را شاکرم که به آنها اجازه نداد به هدفشان در خصوص من دست پیدا کنند و از تمامی آنهایی که برایم دعا کردند و از برادران و خواهرانمان برای تلاش هایشان قدردانی می کنم و از خدا می خواهم که پایدار باشند».

کلید واژه ها: جنبش اسلامی نیجریه جنبش اسلامی نیجریه اسلامی نیجریه پزشکان به آزمایشگاه ویزیت


نظر شما :