کمپین جدید حمایت از رفراندوم بریگزیت

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۷۶۰۵۰ سرخط اخبار

یک کمپین بین حزبی بابت برگزاری رفراندوم درباره توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از امروز (یکشنبه) آغاز می شود و تاکید دارد نه تنها سیاستمداران بلکه مردم بریتانیا هم باید نظراتشان را بیان کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کمپین موسوم به "رای مردم" خواستار برگزاری رفراندومی است تا مردم بریتانیا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا آنها توافق نهایی بریگزیت را مناسب می دانند یا خیر.

کمپین مذکور از لندن آغاز می شود و سخنران هایی از حزب حاکم محافظه کار و حزب اپوزیسیون کارگر، لیبرال دموکرات و احزاب سبز در آن شرکت دارند. این کمپین از سوی فعالان "بریتانیای باز" طراحی شده است که از حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا و حاصل کمپین رسمی "ماندن" در رفراندوم ۲۰۱۶ است.

در پی یک رفراندوم در سال ۲۰۱۶ برای خروج، حکومت بریتانیا اعلام کرد، در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ رویه رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد که در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. خروج از اتحادیه هدفی سیاسی بوده است که از سوی افراد، گروه های مدافع و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۷۳ پی گرفته شده است. خروج از اتحادیه اروپا طبق معاهده اتحادیه اروپا از حقوق کشورهای عضو فهرست کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

در همه پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بریتانیا بیش از ۱۷ میلیون تن به عدم حضور آن کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند و در مقابل بیش از ۱۶ میلیون تن رأی به ماندن در اتحادیه اروپا دادند و جنبش بریگزیت به موفقیت رسید. برخی صاحب نظران رخدادهایی نظیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را ناشی از فراگیر شدن نئوناسیونالیسم در آن کشور می دانند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :