درباره ما

۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۷۷۵۹۵ اخبار داخلی

دیپلماسی ایرانی یک سایت اینترنتی در زمینه روابط بین الملل و سیاست خارجی است. تجربیات من طی سال ها کار اجرایی و مسئولیت در دستگاه سیاست خارجی انگیزه و ضرورت ایجاد چنین وب سایتی را در جهان مجازی اینترنت به دست می دهد.

هدف از برپایی این تارنما تضارب آرا و افکار صاحب نظران و ارایه راهکار از منظری مستقل در زمینه مسایل بین الملل و سیاست خارجی و همچنین به دست دادن تصویری از مسایل جهان است. دیپلماسی ایرانی در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی فعالیت می کند و هزینه آن از طریق جذب آگهی است.

وب سایت دیپلماسی ایرانی به جز زبان فارسی که زبان تاریخی و رسمی ایران و پاره ای از کشورهای منطقه و فلات ایران محسوب می شود،  به زبان انگلیسی، و بنا به ضرورت به زبان های عربی و فرانسه نیز مقالات خود را منتشر خواهد کرد. دیپلماسی ایرانی از توان علمی و همکاری گروهی از صاحبنظران ، سیاستمداران، دیپلماتهای با تجربه و جمعی از محققان، نویسندگان و روزنامه نگاران باسابقه برخوردار است. من و همکارانم با امید به ایجاد فضای تفاهم و گفتگو و صلح پایدار و با نگاه به ایده بشردوستانه گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها کار خود را در این سایت آغاز کرده ایم. مفتخر خواهم شد که با ارایه نظرات خود گام کوچک و تلاش در حد بضاعت ما را در توسعه و حفاظت از منافع ملی و صلح جهانی یاری رسانید.

سید محمد صادق خرازی

درباره دیپلماسی ایرانی

دیپلماسی ایرانی، وب سایتی درحوزه مسایل بین المللی است که با هدف اطلاع رسانی وارائه تحلیل درباره رویدادهای ملی، منطقه ای و بین المللی از فروردین 1386 آغاز کرده است. این سایت عرصه ای برای تضارب آراء و تبادل افکار کسانی است که از نگاه ایرانی و به مسائل بین المللی و روابط میان کشورها می نگرند.

دیپلماسی ایرانی درچارچوب مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران و استوار برفرهنگ ایرانی- اسلامی و درجهت منافع ملی فعالیت می کند و تلاش دارد تا با شناخت دقیق تر روابط میان کشورها، تاکتیک ها و استراتژی های سیاست خارجی، به شناختی از چالش های بین المللی و راهکارهایی برای آن دست یابد.

مزیت دیپلماسی ایرانی آن است که می کوشد نگاه و دیدگاه اهل نظر و تجربه را با نگاهی کاملا ایرانی درحوزه روابط بین المللی منتقل کند، امری که تاکنون کمتر بدیلی برای آن وجود داشته است.

دیپلماسی ایرانی با ارائه دیدگاه فرهیختگان و صاحبنظران و با امید به ایجاد فضای تفاهم و گفتگو و با توجه به دیدگاه های بشردوستانه و گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها ، ورود خود را به دنیای فکر و اندیشه معتدل و کرامت جو اعلام می کند.

راهنمای استفاده از سایت

به جز مراجعه مستقیم به سایت دیپلماسی ایرانی از طریق وارد کردن آدرس (RSS) به نرم افزارهای خبر خوان می توانید از مطالب تازه منتشر شده سات مطلع شوید. همچنین با ثبت نام در بخش عضویت سایت، مطالب دیپلماسی ایرانی به شکل یک نشریه الکترونیکی برای شما ارسال می شود.

برای دسترسی به مطالب آرشیوی سایت می توانید به آرشیو دیپلماسی ایرانی در قسمت انتهایی صفحه نخست که عنوان همه مقالات را دارد مراجعه کنید یا با وارد کردن کلمات اصلی و کلیدی مقاله موردنظر، آن را از بخش جستجوبیابید. در کنار ستون های سمت چپ صفحه اول، لیکنی پیش بینی شده که از طریق آن می توانید به مطالب آرشیوی دسترسی داشته باشید.

همچنین در انتهای همه مطالب سایت، کلمات کلیدی وجود دارد که با کلیک روی آن مطالبی که درباره آن منتشر شده است را ملاحظه خواهید کرد

کلید واژه ها: دیپلماسی ایرانی Iranian Diplomacy


( ۷ )

نظر شما :