حزب‌الله عراق: آمریکا از داعش در مرزها حمایت می‌کند

۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۷۷۸۷۷ سرخط اخبار

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که گروه‌های مقاومت از خواسته‌های قانونی تظاهرکنندگان حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: مطالبات تظاهرکنندگان درباره خدمات برحق است. ما از خواسته‌های قانونی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی گفت: دیدار حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با حشد شعبی با هدف هماهنگی و کمک به ممانعت از هرگونه اقدام خرابکارانه‌ای توسط سوءاستفاده کنندگان صورت گرفت. عربستان و آمریکا برای وارد کردن خرابکاران به میان تظاهرکنندگان برای فشار امنیتی بر فضای مقاومت عراق تلاش می‌کنند.

الحسینی گفت: واشنگتن پیش‌بینی نمی‌کرد نیرویی مثل حشد شعبی تشکیل شود و در نتیجه پروژه‌اش در عراق شکست بخورد. اکنون هیچ نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در عراق نیست. نیروهای آمریکایی همچنان با هدف حمایت از داعش پایگاه‌هایی را در مرزهای سوریه و عراق ایجاد می‌کنند. اهداف نیروهای آمریکایی ایجاد پناهگاه امن برای داعش در این مرزهاست.

وی گفت: ما برای جدا کردن پایگاه التنف از مناطق استقرار داعش در مرزهای سوریه و عراق تلاش کردیم و توانستیم این هدف را محقق کنیم. پایگاه التنف غیرقانونی ایجاد شده و ما از نزدیک تمامی تحرکات آمریکا در این پایگاه را زیرنظر داریم.

در همین راستا، جنبش "عصائب اهل الحق" نیز از مردم عراق خواست برای گرفتن حقوق قانونی خود تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

نعیم العبودی، عضو دفتر سیاسی این جنبش گفت: سهمیه‌بندی و بی اعتمادی به مسئولان سیاسی و نظام پارلمانی همگی مسائلی هستند که بر ارائه خدمات به شهروندان و تظاهرات و اعتراضات آن‌ها تأثیر گذاشته است.

وی افزود: طبقه سیاسی باید بر سر میز مذاکره نشسته و برای این بحران قبل از وخیم‌تر شدن اوضاع و تمام شدن صبر مردم چاره‌ای بیندیشد.

العبودی گفت: ما از تظاهرات حمایت می‌کنیم. مکانیزم‌های قانونی وجود دارد که براساس آن مردم حق تظاهرات و آزادی بیان دارند. ما از مردم می‌خواهیم تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایشان به تظاهرات مسالمت‌آمیز ادامه بدهند.

کلید واژه ها: حزب الله عراق داعش


نظر شما :