فرمانده کل سپاه خطاب به ترامپ: هرگز ایران را تهدید نکن

۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۳ کد : ۱۹۷۹۹۱۶ سرخط اخبار

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان 97 در تهران هم‌زمان با سایر استان‌ها از ساعت ۹:۳۰ دقیقه امروز صبح از مقابل لانه جاسوسی آغاز شد و راهپیمایی‌کنندگان در بیانیه این مراسم تاکید کردند که «آمریکا این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد».

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- برگزار شد.

اگر لانه جاسوسی باقی می‌ماند در همان دهه اول انقلاب کار تمام بود

به گزارش ایسنا،‌ سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود، اظهارکرد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلاب دوم ملت ایران بود که به فرموده امام خمینی (ره) این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود.

آمریکا این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد

 امروز دانش آموزان ایران اسلامی ضمن گرامی داشت حماسه یوم الله 13 آبان و نثار درود به ارواح طیبه شهدا و امام راحل؛ خطاب به مستکبران عالم بخصوص آمریکای جهانخوار در بیانیه خود گفتند: ما نوجوانان و جوانان از نسل همان پدرانی هستیم که رژیم شاهنشاهی دست نشانده تان را تار و مار کرد و شما و مـتحدانتان را سر جایشان نشاند و حالا ما همان مسیر را با بصیرت تر و با صلابت تر ادامه خواهیم داد تا آرمان آزادی همه مستضعفین جهان از چنگال استکبار با برپایی صلح و احترام به حقوق و عزت ملتها به لطف الهی به سرانجام برسد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که«غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود»، خطاب به « رییس جمهور عجیب و غریب آمریکا» گفت: هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

متن کامل این سخنرانی را اینجا بخوانید.

 

حضور دانشجویان خارجی در راهپیمایی ۱۳ آبان

جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان پلاکارد هایی که بر روی آن شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و هیهات مناالذله درج شده در دست دارشتند. در این راهپیمایی  علاوه بر دانشجویان ایرانی، تعدادی از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند ، نیز  حضور داشتند.

حضور نمادهای عروسکی نتانیاهو، ملک سلمان و ترامپ در راهپیمایی ۱۳ آبان

در مراسم راهپیمایی ۱۳ ابان امسال نمادهای عروسکی سران برخی از کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت. همچنین عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کشور انگلیس است در دست حاضران در این راهپیمایی قرار داشت.

انجام مدیحه‌سرایی در مراسم راهپیمایی 13 آبان

 

علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به منظور تبیین استکبارستیزی و اقدامات خصمانه آمریکا، مدیحه‌سرایی به دلیل همزمانی این مراسم با ایام اربعین و با ذکر اباعبدالله الحسین (ع)  انجام می‌شد که راهپیمایی‌کنندگان همزمان شعارهای هیهات من‌الذله را سر می‌دادند.

سر دادن شعار مرگ بر آل سعود و هیهات من‌الذله در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی کنندگان که جمع کثیری از دانش آموزان و اقشار مردم را تشکیل می‌دادند، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود و هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و ... را سردادند.

همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها مرگ بر آمریکا، هیهات من الذله، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردهایی از دونالد ترامپ را در دست داشتند.

حضور غرفه‌هایی از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف

در مسیرهای راهپیمایی غرفه‌هایی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مستقر شده و برنامه‌هایی را اجرا می‌کردند.  در این غرفه‌ها نمایشگاه‌های کتاب، کاریکاتور و عکس استکبارستیزی، تومارنویسی برگزار شده و راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم‌ها مشارکت داشتند. غرفه‌هایی از سازمان هلال‌احمر، وزارت نفت، سازمان دانش‌آموزی و شهرداری مناطق مختلف و ... نیز در حاشیه این مراسم مستقر بود.

نمایش ماکت موشک ذوالفقار

ماکت موشک ذوالفقار در مراسم راهپیمایی 13 آبان به نمایش درآمد. همچنین پرچم‌های بزرگی که بر روی آن یاحسین و هیهات من‌الذله نوشته شده در دست راهپیمایی‌کنندگان مشاهد شد.

  حضور برخی مسئولان و شخصیت‌های سیاسی در راهپیمایی 13 آبان تهران

جمعی از مسئولان و شخصیت‌های کشوری و لشکری در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران، حضور یافتند.  بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، جمعی از مسئولان سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس، برخی اعضای هیات دولت، برخی از مقامات قضایی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی از جمله شرکت کنندگان در این راهپیمایی بودند.

توجه ویژه رسانه‌های خارجی به راهپیمایی ۱۳ آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان سال جاری مورد توجه ویژه خبرنگاران خارجی قرار گرفت. مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان  سال جاری  در تهران  از سوی ۱۲۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبرداری خارجی پوشش داده شد .

در این مراسم تعدادی از  خبرنگاران خارجی در مصاحبه با افراد شرکت کننده در این راهپیمایی به ویژه دانشجویان  و دانش آموزان نظر آن‌ها را  در مورد اعمال مجدد تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران ، تاثیر آن بر زندگی مردم ایران و رابطه ایران و آمریکا  پرسیدند.

پرچم آمریکا به آتش کشیده شد

 

راهپیمایی کنندگان در مراسم راهپیمایی 13 آبان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

راهپیمایی کنندگان پلاکاردهایی از نتانیاهو که روی این پلاکارد واژه تورقوز آباد نوشته شده و همچنین ترامپ را در دست داشتند.

روایت " 13 آبان در گذر زمان" برای راهپیمایی‌کنندگان

در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران بنری در خیابان طالقانی تهران نصب شده بود که در آن سه اتفاق رخ داده در ۱۳ آبان به نمایش گذاشته شده بود. در این بنر عکس‌هایی از تبعید امام خمینی به ترکیه از سوی رژیم شاهنشاهی، کشتار دانش‌آموزان در محوطه دانشگاه تهران در آبان  سال ۱۳۵۷ و همچنین اشغال سفارت آمریکا در آبان ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) نصب شده است.

100 دلارهای آمریکایی زیر پای راهپیمایی‌کنندگان

در راهپیمایی ۱۳ آبان در اعتراض به  سوء استفاده آمریکا از دلار  جهت اعمال فشار و تحریم علیه کشورهای دیگر و ممانعت‌های ایجاد کرده برای ایران در استفاده از این واحد پولی  جهت انجام معاملات تجاری و اقتصادی خود با دیگر کشورها بنری از عکسهای صد دلاری  بر زمین  در مسیر حرکت شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان پهن شده بود که مردم بر روی آن راه می‌رفتند .

در پایایان مراسم راهپیمایی سراسری 13 آبان، قطعنامه پایانی این مراسم نیز قرائت شد.

 

کلید واژه ها: 13 آبان دونالد ترامپ ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :