نتانیاهو درباره جاسوسی از ایران بلوف می زند

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۸۰۶۸۶ سرخط اخبار

پرشیا دایجست - جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران معتقد است: «سخنان نتانیاهو در مورد حضور دوره ای جاسوسان رژیم صهیونیستی در ایران بلوف سیاسی و در جهت تلاش برای نمایش میزان قدرت و نفوذ این رژیم است؛ اما تجربه گویای شکست آنها در جاسوسی از ایران است.»

روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با دیپلمات‌های اسرائیلی اعلام کرد ماموران اطلاعاتی اسرائیل همچنان به عملیات خود در ایران ادامه می دهند تا بلندپروازی های هسته ای جمهوری اسلامی را خنثی کنند و در این رابطه ماموران ما به به صورت دوره ای برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به این کشور می روند.

یا امکان جاسوسی ماموران اسرائیل از برنامه هسته ای ایران وجود دارد؟

سردار اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این باره به پرشیا دایجست گفت: «نتانیاهو فقط حرف می زند و حرف زدن هم که هزینه ای ندارد. اما در موارد قبل هم شاهد بودیم که سخنان او خریداری ندارد و هیچ نهاد و مقامی توجهی به آن نمی کند. در واقع حرف زدن مختص افرادی است که دنبال بلوف سیاسی هستند. لذا اظهارنظرهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم  بدون مبنا و اساس است. در این شرایط باید از شخص نتانیاهو پرسید که مصداق این گونه اظهاراتش چیست؟»

وی خاطرنشان کرد: «موضوع جاسوسی در همه کشورها وجود دارد اما رژیم اشغالگر قدس صرفا کارش جاسوسی است. به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران این رژیم را نامشروع می داند زیرا همواره درصدد جاسوسی از کشورهای مختلف در جهت ایجاد جنگ و تنش است.»

این مقام بلندپایه سپاه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است جاسوس های اسرائیل در قالب بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران وارد شده باشند؟، اظهار کرد: «در هر قالب و لباسی این مسائل وجود دارد و نمی توان جاسوسی را مختص به یک موضوع کرد. اما هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این سخنان تلاش برای نمایش میزان قدرت و نفوذ این رژیم است که قطعا بلوف سیاسی است. زیرا ایران ده ها بار نشان داده است که صهیونیست ها در رسیدن به اهداف جاسوسی خود شکست خورده اند. اما به هر حال باز هم مقامات این رژیم برای اینکه خود را قدرتمند نشان دهند این ادعاها را بدون هیچ مبنا و پایه ای رسانه ای می کنند.»

کوثری در خصوص امکان نفوذ جاسوسان اسرائیلی در ایران تاکید کرد: «سابقه جمهوری اسلامی گویای موفقیت آن در مقابله با جاسوسی است و در عمل نشان داده شده است که این قبیل کارها به این راحتی که نتانیاهو از آن صحبت می کند، انجام شدنی نیست.»


( ۲ )

نظر شما :