ترکیه عملیات نظامی در شرق فرات را به تاخیر انداخت

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۹۸۰۷۴۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته به دنبال موضع اخیر آمریکا درباره سوریه، آغاز عملیات نظامی در شرق رود فرات را تا مدتی به تأخیر اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم توزیع جوایز در میان صادرکنندگان برتر ترکیه در شهر استانبول گفت: گفتگوی تلفنی من با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و تماس‌های دستگاه‌های دیپلماتیک و امنیتی دو کشور و همچنین اظهارات اخیر آمریکا درباره سوریه باعث شد تا ما برای مدتی در آغاز عملیات نظامی شرق رود فرات وقفه ایجاد کنیم اما این وقفه دائمی نیست.

وی تأکید کرد: ما چشم طمع به خاک سوریه نداریم اما موضع ما در قبال حملات تروریستی که از خاک سوریه، اراضی ما را هدف قرار می‌دهد، واضح است.

اردوغان گفت: اولویت ما تضمین امنیت منطقه است و گام‌هایی که با روسیه و ایران برداشته‌ایم هدفش تحقق امنیت است. ترامپ از ما سؤال کرد که آیا می‌توانید داعش را از بین ببرید؟ ما آن را از بین بردیم و در آینده نیز می‌توانیم به عملیاتمان ادامه دهیم. تنها کافی است که از نظر لجستیکی از ما حمایت لازم را به عمل آورند. در نهایت آمریکایی‌ها شروع به عقب‌نشینی کردند و اکنون هدف ما ادامه روابط دیپلماتیک با آن‌ها است.

وی گفت: سربازان ترکیه‌ای و ارتش آزاد سوریه قادرند گروه‌های تروریستی از جمله "پ‌ک‌ک"، "ی‌پ‌گ" و "پ‌ی‌د" را بیرون کنند همانطور که سه هزار داعشی را از شهر جرابلس سوریه بیرون کردند. اعراب، کردها و ترکمان‌ها در سوریه از ترکیه می‌خواهند وارد مداخله شود چراکه به ما اعتماد دارند.

کلید واژه ها: ترکیه


( ۱ )

نظر شما :