پارلمان اسرائیل منحل شد / انتخابات زودهنگام آوریل ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

۰۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۸۰۷۹۲ سرخط اخبار

سخنگوی حزب «لیکود» اسرائیل اعلام کرد که رهبران ائتلافی بر سر برگزاری انتخابات در بهار آینده توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهونیستی بعد از نشست اعضای دولت ائتلافی، اعلام کرد که انتخابات زودهنگام اسرائیل، آوریل آینده برگزار می‌شود.

وی افزود که رهبران ائتلافی درباره انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات در بهار آینده اتفاق‌نظر داشتند.

نتانیاهو که در حال حاضر برای چهارمین دوره، نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، با در اختیار داشتن اکثریت ضعیف ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان، با چالش‌های فراوانی رو‌به‌رو است.


اولین واکنش نتانیاهو به انحلال پارلمان 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در نشست با اعضای کابینه‌اش به فروپاشی ائتلاف کابینه این رژیم و تصمیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، سران ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی در پایان نشست امروز نتوانستند بر سر حفظ ائتلاف کابینه فعلی نتانیاهو به توافق برسند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که درپی این عدم توافق، کابینه و پارلمان این رژیم منحل شده و انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (اواسط فروردین ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

نتانیاهو روز دوشنبه در واکنش به این خبر، به دفاع از عملکرد کابینه‌اش پرداخت و گفت: «این دولت، ۴ سال بی‌وقفه کار کرده و دستاورد‌های فوق‌العاده‌ای حاصل شده است.»

رسانه‌های صهیونیستی یکی از دلایل فروپاشی کابینه فعلی نتانیاهو را اختلاف بر سر تصویب قانون نژادپرستانه موسوم به «دولت-ملت یهود» دانسته‌اند. نتانیاهو ساعاتی قبل‌تر گفته بود اگر سران کابینه نمی‌توانند بر سر تصویب یک قانون توافق کنند، پس همان بهتر که انتخابات زودهنگام برگزار شود.

او در نشست کابینه هم به این قانون اشاره کرد و گفت: «این قانون، تعهد ما به اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی را نشان می‌دهد و قوانینی که ما تصویب می‌کنیم تعهد ما را به تک تک شهروندان اسرائیل نشان می‌دهند.»

کنست رژیم صهیونیستی چند ماه پیش لایحه جنجالی موسوم به «دولت-ملت یهود» را برای تحکیم اشغالگری خود بر اراضی اشغالی فلسطین به تصویب رساند. این قانون در تلاش است فلسطین اشغالی را به عنوان «کشور قوم یهود» معرفی کند.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست معتقدند فروپاشی کابینه نتانیاهو باعث می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نتواند از طرح موسوم به «معامله قرن» در بازه زمانی ۴ تا ۸ هفته پیش از انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی رونمایی کند.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو


نظر شما :