توافق نامه راهبردی بین ایران و سوریه نهایی شد

۰۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۹۸۰۸۷۶ سرخط اخبار

وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق‌نامه همکاری راهبردی بین دو کشور ایران و سوریه نهایی شده تا با انجام این توافق نامه زمینه برای گسترش پایداری همکاری اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در همایش مشترک ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: تلاش‌ها و همکاری‌ که تاکنون صورت گرفته و موجبات برگشت صلح و آرامش را به کشور سوریه فراهم کرده و حضور فعالان اقتصادی در این کشور به بازگشت به زندگی و پایداری کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نهایی شدن توافق نامه همکاری راهبردی بین دو کشور گفت: در جلسه کلیه سرپرست‌ها و الزامات و لوازم تسهیل و تسریع کننده در پیشبرد همکاری‌ها بیان شده و در سفر ماه آینده میلادی حتما از فعالیت اقتصادی دعوت می‌شود تا در هیأت تجاری که در سوریه حضور خواهد داشت، حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسائل مبادلات پولی و بانکی و حمل و نقل جزو ضروریات است،‌گفت: ما باید از این فرصت سازندگی و گسترش فعالیت و به طور جدی استفاده کنیم و امیدواریم شرکت‌های ایرانی بتوانند در تمام سرفصل‌هایی که دولت سوریه و مردم سوریه مطرح کرده‌اند، با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و قراردادهایی که منعقد خواهد شد در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند و نشان دهیم که بخش خصوصی و دولت بیشتر از گذشته برای رسیدن به اهداف اقتصادی آماده است.

کلید واژه ها: ایران و سوریه


نظر شما :