رکورد بی‌سابقه تعداد آمریکایی‌هایی که مایلند کشورشان را ترک کنند

۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۸۱۰۰۳ سرخط اخبار

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، آمریکایی‌های بیشتری در مقایسه با گذشته می‌خواهند آمریکا را ترک کرده و به طور همیشه به کشور دیگری بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز نظرسنجی گالوپ درباره میزان زنان و مردانی که مایلند پس از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا این کشور را ترک کنند، یک نظرسنجی جدید برگزار کرد.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده بودند که دوست دارند کشور را ترک کنند. در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر، رییس جمهور پیشین آمریکا این رقم حدود ۱۱ درصد بود، اما برای اولین‌بار بعد از گذشت دو سال از ریاست جمهوری ترامپ ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که دوست دارند آمریکا را ترک کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی هم‌چنین ۳۰ درصد از آمریکایی‌های زیر ۳۰ سال اعلام کردند که مایل به انجام این کار هستند و ۴۰ درصد زنان در همین گروه سنی نیز خواستار انجام این کار هستند.  

طبق نتایج این نظرسنجی شرکت‌کنندگان اعلام کردند که ریاست جمهوری دونالد ترامپ بزرگترین دلیل برای رفتن از این کشور است. دلایل دیگر میزان درآمد، تبعیض‌های جنسیتی و یافتن شغل بهتر است.

کانادا اولین مقصد افراد علاقه‌مند به ترک آمریکا است. در همین راستا ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که کانادا اولین انتخاب آنها برای مهاجرت خواهد بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۲ درصد کانادا را به عنوان مقصد اول انتخاب کرده بودند.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و با مشارکت هزار آمریکایی ۱۵ سال و بالاتر انجام گرفت. میزان خطای این نظرسنجی ۳.۶ است.

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا


نظر شما :