برخورد تند طرف ایرانی با دیپلمات های اروپایی که برای توجیه اقدام اخیر اروپا به وزارت خارجه رفته بودند

۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۹۸۱۰۴۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: در پی اقدام اتحادیه اروپا در تحریم یک نهاد و دو فرد ایرانی، روز سه شنبه (دیروز) شش نفر از سفرا و کارداران کشورهای اروپایی به وزارت امور خارجه کشورمان رفتند و سعی داشتند مواضع اتحادیه را توجیه کنند و بگویند که این اقدامات با توجه به اهمیت امنیت اروپا انجام شده است. اما شنیده ها حاکی از آن است که با برخورد تند مقام ملاقات شونده مواجه شده است. مقام شونده کشورمان به علت غیرقابل پذیرش بودن اظهارات آنها و استفاده از ادبیات نامناسب از سوی آنها، با آنها به شدت برخورد کرده برای همین در کمتر از ده دقیقه به ملاقات ها خاتمه داده شده است. 

به گزارش دیپلماسی ایرانی، همچنین با توجه به اظهارات بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که گفته است ایران در چارچوب عمل متقابل اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد، برخی منابع گفته اند که به دلیل حمایت کشورهای اروپایی از گروه های شناخته شده تروریستی و ادامه پناه دادن به عناصر تروریست، جمهوری اسلامی در حال ارزیابی و  تجدید نظر در همکاری های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی خود با کشورهای اروپایی است و به زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد که حوزه های مهمی را در بر خواهد گرفت. 
 

کلید واژه ها: ایران و اروپا


( ۲ )

نظر شما :

کوفی ع ۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵
دیپلماسی مغز میخواد نه ادبیات تند ... اون روزی که در هتل کوبک اطمینان شفاهی !! از البرادعی رو با جون و دل پذیرفتید باید به تبعاتش هم فکر میکردید . بازی خوردید شدید . با عصبانیت درست نمیشه !