مسکو: حضور پیمانکاران نظامی روس برای حفاظت از مادورو شوخی است

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۸۱۳۶۸ سرخط اخبار

روسیه حضور پیمانکاران نظامی این کشور برای حفاظت از رئیس جمهور ونزوئلا را نوعی فریب و شوخی خواند.

به گزارش فارس، «ولادیمیر زامسکی» سفیر مسکو در کاراکاس حضور پیماکاران نظامی روس برای حفاظت از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را رد کرد و آن را نوعی فریب و دست انداختن خواند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، ضمن رد گزارش خبرگزاری رویترز در این زمینه تاکید کرد که من چیزی در این زمینه نمی‌دانم. این هم یک فریب دیگر است.

رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که پیمانکاران نظامی روس که به صورت مخفیانه برای دولت روسیه کار می‌کنند اخیرا وارد ونزوئلا شده‌اند تا محافظت از رئیس جمهور این کشور را با توجه به بحران پیش آمده در این کشور برعهده بگیرند.

«خوان گوایدو»، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو چهارشنبه این هفته در اقدامی که از سوی دولت این کشور تلاش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و سوگند یاد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل نکلاس مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

دیروز «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و همتای ترکیه‌ای او «رجب طیب اردوغان» طی تماس تلفنی با همتای ونزوئلایی خود از وی در برابر کودتای گوایدو حمایت کردند.

کلید واژه ها: ونزوئلا روسیه


( ۱ )

نظر شما :