سفیر مسکو در بغداد: هدف اصلی آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه، ایران نیست

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۸۲۶۴۴ سرخط اخبار

سفیر مسکو در بغداد گفت که هدف اصلی آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران علیه ایران نیست بلکه نگه داشتن عراق به عنوان میدان اصلی جنگ در خاورمیانه و ممانعت از ایستادن دولت عراق بر روی پاهای خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از صحیفه العراق ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد در گفت‌وگو با یک نشریه روسی گفت: سازمان اطلاعات آمریکا فکر نمی‌کرد که عراق تنها در طول سه سال بتواند گروهک تروریستی داعش را شکست دهد زیرا مدتی حداقل ۳۰ ساله برای آن برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: هدف اصلی آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران علیه ایران نیست بلکه نگه داشتن عراق به عنوان میدان اصلی جنگ در خاورمیانه و ممانعت از ایستادن دولت عراق بر روی پاهای خود بعد از ۱۵ سال جنگ‌های داخلی و مبارزه با تروریسم است.

سفیر مسکو در بغداد همچنین گفت: سازمان سیا با استفاده از هسته‌های خاموش خود تلاش خواهد کرد تا از طریق هدف قرار دادن منافع آمریکا در عراق سپاه پاسداران ایران و نیروهای عراقی وابسته به آن را متهم کند و این امر به تلاش‌های عراق برای بهبود اوضاع میان کشورهای عربی و ایران ضربه وارد می‌کند.

کلید واژه ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


( ۵ )

نظر شما :

ایرانی ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۸
چرا عراق رسمأ از امریکائیها نمیخواهد که خاک عراق را ترک کنند ، صدام ملعون هم به درک واصل شد ، فتنه کردستان جدا از خاک عراق هم که با شکست روبرو شد ، نیروهای مردمی عراق هم که با فتوای آیت الله سیستانی میلیونها جوان به میدان آمدند وخودشان آستین بالا زدند و با داعش مبارزه کردند ، بنابراین چه نیازی به حضور نظامی امریکا هست ؟
ابراهیم قدیمی ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۰:۱۹
نظر سفیرمحترم روسیه کاملا منطقی واگاهانه است ونشان از هوشیاری سیاسی ونظامی ایشان دارد.چنانچه این نظررا به سوریه نیز بسط دهیم اشتباهی نشده است.دوستان داعش ازشکست داعش وتثبیت اوضاع عراق وسوریه ومدیترانه نگرانند ولذاسپاه راکه مغزمتفکر عملیات مردمی ضد تروریستی در عراق وسوریه وایجاد نیروهای مردمی جیش الشعبی ومشابه خود در این کشورها بود هدف حملات خود گرفته اند. امریکا علاقمند به حضور نیروی نظامی دیگری در نقاط بحرانی وتنش افرین جهان غیر از خود وتروریستهائی که خادمین امریکا در جهان پرورش میدهند نیست. رزمندگان راه زادی افغانستان را بخاطر دارید که ا ستینگر هواپیمای غیر نظامی میزدند..چرای ان مشخص است. بحران های نظامی توسط خود امریکا دولتی وغیر دولتی ودولت هم پیمان عربستان واسرائیل و.... در جهان بوجود میایند وتشدید میشوند این بحران ها حضور نظامی امریکا را با تعداد پایگاههای غیر قابل شمارش وناوهائی با یک ارتش کامل در ان در دریاهای بینالمللی توجیه میکند..لذا حضور نیروی نظامی مردمی ضد تروریست واقعی با تجربه دیگر رسیدن امریکا وهم پیمانان رابه اهداف خود مشگل تر میکند.سپاه با شکل وشمایل نظامی در حد یک ارتش مجهز ونو اور و مردمی در حد یک انقلابی تکیه بر مردم وسنت های محترم مردم تفاوت عمدهای با نیروهای نظامی سنتی دارد. کارائی این نیرو بسیار زیادتر از نیروهای سنتی نظامی در برخورد با تروریسم های دولتی مانند اسرائیل ودیگران وتروریسم های غیر دولتی سازمانهای اطلاعاتی و سرمایه داری مانند داعش والنصر والقاعده ودیگران است واقعا سپاه برای دشمنان مردم ترسناک است..امریکا سپاه را گروه تروریستی اعلام میکند که مجوز تحت فشار قرار دادن وحتی حملات نظامی خود و دیگران در مقابله با انها داشته باشد. اسرائیل سپاه را در ایجاد ارامش نسبی ایجاد شده وشکست تقریبا رو به کامل تروریسم خاورمیانه در سوریه وعراق مسئول میداند.برخی عملیات اقتصادی داخلی منتصب به سپاه گرچه در ظاهر امر ممکن است صحیح بنظر برسد که امیدواریم با همکاری دولت وسپاه ومجلس شفاف وقانونمند شود نتیجه نیازبه عملیات باز سازی مناطق جنگزده وصنایع پس از جنگ تحمیلی وسیاست گذاری های اقتصادی غیر مطالعه شده در بسط بخش خصوصی که هیچگونه حضوری جز در بازار توزیع در ایران نداشت بود.سپاه امد در برخی معاملات ثواب کند حرف وسخن هائی در پی امد وکباب شد.