تلاش برای تمدید معافیت نفتی ایران؛ کره جنوبی دست‌بردار نیست!

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۹۸۲۹۸۷ سرخط اخبار

یک مقام کره جنوبی اعلام کرد سئول قصد دارد راه‌هایی را برای متقاعد کردن آمریکا برای تجدیدنظر در تمدید معافیت‌ها برای واردات نفت ایران پیدا کند.

به گزارش ایسنا، این اقدام اهمیت نفت ایران برای کره جنوبی که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در آسیا است را بارز می‌کند.

واشنگتن روز دوشنبه از تمامی خریداران نفت ایران خواست خریدشان را تا اول ماه مه متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.

با این حال یک مقام بلندپایه در وزارت امورخارجه کره جنوبی به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: سئول امیدوار است که واشنگتن در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و معافیت‌ها برای کره جنوبی را تمدید کند تا این کشور بتواند پس از دوم ماه مه که مدت معافیت شش ماهه به پایان می‌رسد همچنان به خرید نفت و میعانات ایران ادامه دهد. وی گفت: دولت از چند روز فرصت باقی مانده تا پایان مدت معافیت‌ها استفاده کرده و تلاش‌های دیپلماتیک خود برای متقاعد کردن آمریکا برای تمدید معافیت‌ها را افزایش خواهد داد.

طبق جدیدترین آمار شرکت ملی نفت کره، کره جنوبی ۸.۴۴ میلیون بشکه نفت ایران را در فوریه دریافت کرد که بیش از چهار برابر در مقایسه با ۱.۹۵۸ میلیون بشکه که در ژانویه دریافت کرده بود افزایش داشت.

با این حال ۱۰.۴ میلیون بشکه نفتی که کره جنوبی در فاصله ژانویه تا فوریه از ایران دریافت کرد بسیار کمتر از ۱۶.۹ میلیون بشکه واردات این کشور در مدت مشابه سال گذشته بود.

کره جنوبی که واردات نفت ایران را در سپتامبر و در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا متوقف کرده بود، خرید نفت ایران را در ژانویه پس از توقف چهار ماهه از سر گرفت.

حدود ۷۰ درصد از واردات نفت ایران به کره جنوبی را نفت فوق سبک پارس جنوبی معروف به میعانات تشکیل می‌دهد و بیش از نیمی از خرید میعانات این کشور آسیایی از ایران بوده است.

کلید واژه ها: صادرات نفت ایران کره جنوبی معافیت از تحریم ها


( ۱ )

نظر شما :