معاون گوآیدو بازداشت شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۹۸۳۳۴۷ سرخط اخبار

عوامل اطلاعاتی ونزوئلا معاون پارلمانی خوان گوآیدو را بازداشت کردند. این مقام که در داخل خودرویش حضور داشت، با استفاده از یک یدک‌کش منتقل شد و پس از آن دولت آمریکا درباره تبعات آزاد نشدن او هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرویس اطلاعاتی ونزوئلا ادگار زامبرانو، معاون پارلمانی خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس مجلس ملی ونزوئلا را بازداشت کردند. او اولین مقامی است که از زمان شورش گوآیدو علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بازداشت می‌شود.

مجلس موسسان حامی مادورو سه‌شنبه با لغو مصونیت پارلمانی ادگار زامبرانو و شش قانونگذار دیگر و آغاز پیگرد قضایی آنان موافقت کرد. اپوزیسیون ونزوئلا اما تصمیمات این نهاد را به رسمیت نمی‌شناسند. دیوان عالی ونزوئلا پیشتر این قانونگذاران را به توطئه، اغتشاش و خیانت متهم کرده بود. همچنین سه نماینده دیگر اپوزیسیون روز چهارشنبه اتهامات مشابهی دریافت کردند.

خوان گوآیدو در واکنش به بازداشت معاون پارلمانی خودش در پیامی توئیتری از این اقدام ابراز شگفتی کرد. براساس گزارش‌ها، ادگار زامبرانو به سرویس امنیتی اجازه ورود به خودرویش را نداده است و آنها هم مجبور شدند برای انتقال او از خودروی یدک‌کش استفاده کنند.

کلید واژه ها: ونزوئلا


( ۱ )

نظر شما :