ابراز نگرانی وزیر خارجه انگلیس از تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۸۳۴۲۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن گفت: ضروری است از قرار گرفتن ایران در مسیر هسته‌ای شدن جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) نسبت به وقوع یک تنش ناخواسته میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وی که پیش از آغاز نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: ما به شدت نگران خطر وقوع یک تنش ناخواسته هستیم. ضروری است که ایران را به مسیر هسته‌ای شدن بازنگردانیم. اگر ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود همسایگان آن نیز می‌خواهند قدرتی هسته‌ای باشند. خاورمیانه در حال حاضر نیز یکی از مناطق پر تنش در دنیاست.

هانت افزود: ما درباره این نگرانی‌هایمان با همتایان اروپایی و در صورت امکان با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه انگلیس درباره احتمال وقوع تنش شدید میان تهران و واشنگتن تصریح کرد: از نظر من این یک نگرانی واقعی است که یک تنش ناخواسته به وضعیتی به مراتب جدی‌تر تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار می‌شود و به گفته فدریکا موگرینی قرار است در حاشیه این نشست، وی دیداری با وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برجام داشته باشد.

موگرینی پیش از آغاز این نشست در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد از این توافق حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحولات اخیر پیرامون توافق هسته‌ای با ایران گفت: ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

علاوه بر این هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان با بیان اینکه تمام کشورهای اروپایی بر لزوم اجرای برجام اتفاق نظر دارند، گفت: ما به رایزنی‌های خود درباره این موضوع ادامه می‌دهیم.

وزرای امورخارجه اتریش و هلند نیز در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در بروکسل از توافق هسته‌ای حمایت و بر لزوم ادامه اجرای آن تاکید کردند.

کلید واژه ها: ایران و انگلیس


نظر شما :