یک نماینده پارلمان عراق: عبدالمهدی به دنبال ایجاد صلح بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است

۰۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۸۳۶۵۳ سرخط اخبار

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به اینکه همکاری‌های عراق و کویت می‌تواند نقش بزرگی در کاهش تنش‌های منطقه‌ای داشته باشد، اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور به دنبال ایجاد برنامه‌ای بی‌سابقه برای ایجاد صلح میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش ایسنا، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری الاخباریه با اشاره به برخی اهداف سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور به کویت گفت که وی به دنبال ایجاد برنامه صلح  میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) است.

وی افزود: عادل عبدالمهدی کویت را برای سفر انتخاب کرد زیرا این کشور از یک سو با ایران و از سوی دیگر با کشورهای غربی خصوصاً آمریکا و همچنین کشورهای خلیج (فارس) نیز روابط خوبی دارد.

این مسئول عراقی در ادامه گفت: همکاری‌های عراق و کویت می‌تواند نقش زیادی در کاهش تنش‌های منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق همچنین گفت: نخست‌وزیر عراق با کمک برخی طرف‌های فعال بین‌المللی ابتکار عمل بی سابقه‌ای را ایجاد خواهد کرد که هدف آن پایان تنش میان ایران و آمریکا و همچنین کشورهای همسایه است.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیراً به کویت سفر کرده و با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.


نظر شما :