مقام کویتی: برای هر تلاشی جهت آرام کردن اوضاع منطقه آماده‌ایم

۰۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۹۸۳۶۷۷ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت، اوضاع منطقه را بسیار حساس و خطرناک توصیف کرد و گفت که «برخی تحولات پرشتاب خبر از پیآمدهایی دارد که ما امیدواریم خطرناک نباشد».

وی افزود: «ما بایستی نهایت هوشیاری و احتیاط را در تعامل با روند حوادث در منطقه داشته باشیم».

به نوشته روزنامه «الرأی» کویت، این مقام کویتی در عین حال تأکید کرد که این اطمینان وجود دارد با عقل و درایت، اوضاع منطقه به سمت آرام شدن پیش برود و رویارویی در منطقه رخ نخواهد داد.

الجارالله همچنین گفت که «کویت دائما برای هر گونه تلاشی در جهت آرام کردن اوضاع و برقراری ثبات آمادگی دارد و هفته آینده نیز قرار است نشست‌هایی از جمله نشست شورای همکاری خلیج (فارس)، نشست عربی و نشست اسلامی برگزار شود و امیدوار هستیم نتایج حاصل از این نشست‌ها به آرام‌سازی اوضاع کمک کند».

این مقام کویتی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاق اخیر در منطقه تکرار سناریوی کره شمالی و آمریکاست، گفت: «تجربه سناریوی کره شمالی موفق بود و به صراحت می‌گویم که امیدواریم این تنش‌ها در نهایت به میز مذاکرات ختم شود».

وی افزود که به نظر می‌رسد مذاکرات آغاز شده است و تلاش‌ها و تماس‌هایی در جریان است و سفر وزیر خارجه عمان به تهران و تماس بین آمریکا و مسقط نیز بیانگر وجود تلاش‌هایی برای آرام‌سازی و مذاکره است همچنانکه کویت نیز از هر تلاشی برای آرام کردن اوضاع در منطقه استقبال می‌کند.

الجارالله همچنین سفر نخست‌وزیر عراق به کویت را موفق خواند و گفت: «نقطه نظرات نخست‌وزیر عراق درباره تنش در منطقه را شنیدیم و از هر گونه تلاش عراق و دیگر کوشرها برای مهار تنش استقبال می‌کنیم».


نظر شما :