ژاپن تایمز: سفر آبه به تهران دستاوردهای مهمی برای دو کشور دارد

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۹۸۴۰۱۲ سرخط اخبار

ایرنا- ژاپن تایمز در مطلبی با اشاره به سفر "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن به ایران تاکید کرد این سفر از آن جهت که در شرایط خاصی انجام می شود بسیار با اهمیت است و دستاوردهای زیادی برای دو طرف دارد.

این رسانه ژاپنی روز شنبه در مطلبی نوشت: این سفر از آن جهت برای دولت توکیو اهمیت دارد که بتواند از حیات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی ایران، موسوم به برجام حراست کند و اجازه ندهد این توافق در میان این تنش‌ها، بی اثر شود.
روزنامه ادامه داده است این سفر برای دو کشور اهمیت زیادی دارد، تهران و توکیو مسائل زیادی دارند که راجع به آنها گفت و گو کنند طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ژاپن تایمز با اشاره به اینکه دو کشور درباره برجام رایزنی‌هایی انجام خواهند داد نوشت به هر صورت ایران در طول یک سال گذشته به رغم خروج آمریکا از این توافق به تعهداتش پایبندی نشان داده است و توکیو امیدوار است این روند ادامه یابد.
به نوشته این روزنامه، آبه در جریان دیداری هم که ماه گذشته میلادی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توکیو انجام داد، از بابت افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.
ژاپن تایمز تاکید می‌کند نخست وزیر ژاپن به دلیل آنکه کشورش روابط نزدیکی هم با آمریکا دارد، در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است هدف توکیو این است که با بکارگیری سیاستی فعال از تشدید این تنش‌ها جلوگیری کند.
گزارش اضافه می‌کند که ژاپن توانسته است در سال‌های اخیر از شرکای نفتی ایران باشد خریدهای فراوانی از ایران انجام داده و یک مشتری سنتی نفت ایران است و طبیعتاً به این بخش از همکاری نیز توجه خاصی می‌شود.
این نشریه خاطر نشان کرد "تاکئو فوکودا" نخست وزیر وقت ژاپن در سال ۱۹۷۸ میلادی از ایران دیدار کرد اما اینکه بعد از ۴۰ سال یک نخست وزیر از ژاپن به ایران سفر می‌کند چیزی از ارزش‌های روابط دو کشور کم نکرده است و دو کشور همیشه نوعی روابط بسیار خوب و سنتی و دوستانه داشته‌اند.
بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور قرار است از چهارشنبه آینده به مدت سه روز به ایران سفر کند.

کلید واژه ها: ایران و ژاپن شینزو آبه


نظر شما :