واکنش آلمان و انگلیس به کاهش تعهدات ایران به برجام

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۹۸۴۲۲۳ سرخط اخبار

دولت آلمان بار دیگر از جمهوری اسلامی خواسته است تا به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از محدودیت ایجاد شده در خصوص تولید و ذخیره سازی اورانیوم غنی شده فراتر خواهد رفت، سخنگوی وزارت خارجه آلمان از تهران خواست تا همچنان به مفاد توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی پایبند باشد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه در نشست خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که از زمان چهار برابر شدن ظرفیت، تولید اورانیوم 3.67 درصد افزایش یافته است. از امروز به مدت 10 روز (شش تیر) از سقف 300 کیلو اورانیوم عبور خواهیم کرد.

همچنین سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز در لحنی تهدیدامیز گفت: اگر ایران تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای را نقض کند، بریتانیا همه گزینه‌های ممکن و احتمالی را مد نظر قرار خواهد داد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: ما به طور کاملا شفاف نگرانی‌های خود درباره طرح‌های ایران برای کاهش پایبندی به تعهدات برجامی اش را اعلام کرده‌ایم. اگر ایران اجرای تعهدات هسته‌ای اش را متوقف کند، ما نیز همه گزینه‌های ممکن و احتمالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


( ۴ )

نظر شما :

ایرانی ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۶
همصدا با امریکا و بلافاصله و بی هیچ مدرکی ایران را متهم و مفصر جلوه می دهند. در ادامه به عوض اعتراض ایران، این سفیر بریتانیاست که درخواست ملاقات فوری می دهد و وزارت خارجه را احضار می کند(!!) در ادامه اعلام می شود که به خلیج فارس نیرو اعزام می کنند و سپس بطور واضح و در کمال بی شرمی ایران را تهدید می کنند.. و هنوز هنوز هیچ صدای اعتراضی از ایران شنیده نمی شود. به لطف دولتمردان " تدبیر و امید" (!!) و دستگاه عزتمند سیاست خارجه، این روزها واقعا آدم این احساس را می کند که کشور به طور غیر رسمی به مستمره رژیم بریتانیا تبدیل شده..