وزارت دفاع انگلیس اعزام نیروی ویژه به خلیج فارس را تکذیب کرد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۸۴۲۲۸ سرخط اخبار

درحالی که برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند انگلیس پس از حوادث اخیر در دریای عمان اعزام 100 نیروی ویژه به خلیج فارس را در دستور کار قرار داده، سخنگوی وزارت دفاع این کشور در گفت‌وگو با یک رسانه عربی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الشرق الاوسط، در پی حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) نشستی فوق العاده در این رابطه برگزار می‌کند. این درحالی است که انگلیس، آمریکا و عربستان سعودی پیش از این مدعی شده بودند که ایران در حادثه دریای عمان دست داشته است.

در این راستا برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که با توجه به افزایش تنش در خلیج فارس دولت انگلیس در صدد اعزام ۱۰۰ نیروی نظامی به خلیج فارس به منظور حمایت از منافع خود است.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که اعزام ۱۰۰ نیروی نظامی به خلیج فارس کذب است و قرار است ۲۰ نفر از نیروی دریایی ارتش در چارچوب تمرینات روتین و عادی که از پیش هماهنگ شده است به منطقه خلیج فارس اعزام شوند.

به گزارش ایسنا، پیش از این روزنامه تایمز مدعی شده بود که انگلیس برای حفاظت از کشتی‌ها و سایر منافعش در منطقه ۱۰۰ نیروی دریایی سلطنتی به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

این روزنامه همچنین نوشت که همزمان با افزایش فشارها پس از حمله به نفتکش‌های ژاپن و نروژ، انگلیس هم با آمریکا و عربستان و دیگران همراه شده است تا ایران را مقصر این حملات قلمداد کند، اما این یک اتهامی واهی است که ایران به شدت تکذیب می‌کند.

انتهای پیام


نظر شما :

ناشناس ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۳
البته آمدن یا نیامدنشان فرقی نداشت
ابراهیم قدیمی ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۳:۱۰
وزارت خارجه و دفاع انگلیس بدون جمع اوری اطلاعات ودانش موردنیاز از طریق علمی وتحقیق وبررسی در مورد حرکت های مشکوک منطقه که احتمالا توسط خود ویا وابستگان وهم پیمان های خود بوده فقط در مدت چند ساعت با بو کردن کف دست خود واحتمالا کف وائینه بینی اتهام میزنند و بدون توانائی های خود به پشتیبانی دیگران بسیار بسیار بیشتر از توانائی های خود قلدرم پلدرم می کند.خوشحالیم که چنین کشوری ازاتحادیه اروپا خارج میشود واروپای متمدن را رها میکند.کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با هم جنس پرواز.ترامپ ونتان یاهو وهانت وموردانت از یک جنس احتمالا میتوانندباشند.اگر نبودند با هم بی مطالعه هم سو رفتار نمیکردند واتهام نمیزدند ونیرو انباشت در منطقه نمیکردند.