رئیس سابق مجلس نمایندگان: از دست ترامپ فرار کردم/ترامپ: پل راین ورشکسته سیاسی است

۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۸۴۸۴۸ سرخط اخبار

دونالد ترامپ در پی انتشار صحبتهای انتقادآمیز رئیس جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا در یک کتاب جدید، شدیدا او را مورد حمله قرار داده و او را "ورشکسته سیاسی که دوره‌اش تمام شده" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوزماکس، پل راین،‌ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و کسی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا نامزد معاون رئیس جمهور از جانب میت رامنی، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه بود.

پل راین در کتاب جدیدی به نام "قتل عام آمریکایی" نوشته تیم آلبرتا، یک روزنامه‌نگار ارشد رسانه آمریکایی "پلتیکو"، شدیدا از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده است. آلبرتا در این کتاب نوشته است، این رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که در سال 2018 از کنگره بازنشسته شد، عنوان کرده که توان این که دو سال دیگر ترامپ را تحمل کند نداشته است و بازنشستگی را برای خود یک "راه فرار" تلقی می‌کرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، پل راین در این کتاب گفته است: "من به شما می‌گویم که او (ترامپ) هیچ چیزی درباره اداره دولت نمی‌دانست. من همواره به دنبال این بودم که او را سرزنش کنم."

با این حال دونالد ترامپ اواخر روز پنجشنبه در توییتی به اظهارات راین در این کتاب واکنش نشان داده و نوشت: "پل راین اکثریت آـرا را در مجلس نمایندگان در اختیار داشت و با رهبری ضعیفش و زمان‌بندی بعدش آن را از بین برد. او هرگز بلد نبود آن طور که دموکرات‌ها علیه ما اقدام می‌کنند، علیه دموکرات‌ها اقدام کند. واقعاً این امکان فراهم نشد که او را با سرعت کافی از کنگره بیرون بیاندازند."

ظاهراً ترامپ از بابت مطرح شدن برخی افشاگری‌ها در این کتاب از جمله در خصوص واکنش‌های منفی گسترده جمهوریخواهان به درگیر شدن اودر  یک رسوایی در زمان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به سبب مطرح کردن اظهاراتی سخیف علیه زنان موسوم به رسوایی "اکسس هالیوود" خشمگین شده است. این کتاب شرح داده که راین که ۲۰ سال در کنگره آمریکا خدمت کرده، گفته است: ریاست‌جمهوری ترامپ در حال لغزیدن هر چه بیشتر است چرا که او هر چه کمتر تمایل به پذیرش نصیحت‌های جمهوریخواهان برای در پیش گرفتن میانه‌روی در رویکردش دارد.

راین تاکید کرد: آن دسته از ما که اطراف او بودیم، واقعاً کمک کردیم که او تصمیمات بدی نگیرد و همواره این کار را می‌کردیم. ما به او کمک کردیم تصمیمات خیلی بهتری بگیرد و این کاملاً بر خلاف واکنش‌های نسنجیده او بود. اکنون من فکر می‌کنم که او این دست واکنش‌های نسنجیده را هنوز هم نشان می‌دهد.

راین که اغلب در کنگره آمریکا نسبت به بسیاری از مسائل در کنار ترامپ می‌ایستاد، روابط چندان خوبی با او نداشت.

ترامپ در یکی از توییت‌هایش علیه راین نوشت: "پل راین، کاندیدای شکست‌خورده معاونت رئیس جمهور و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که سابقه‌ای وحشتناک به لحاظ دستاوردهایش (به جز در دو سال اول ریاست‌جمهوری من) دارد، نهایتاً تبدیل به یک ورشکسته سیاسی شده که دورانش تمام است و حزب سیاسی خود را چه به لحاظ جذب حمایت مالی و چه به لحاظ رهبری رها کرده است."

ترامپ همچنین توییت کرد: "زمانی که میت رامنی در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ پل راین را به عنوان نامزد معاونت انتخاب کرد، من به همه گفتم که این پایان کار کاندیداتوری او برای ریاست‌جمهوری است."

ترامپ در ادامه نوشت: "او (پل راین) کنگره را ترک کرد چون نمی‌دانست چطور پیروز شود. در ایالت بزرگ ویسکانسین من با تشویق همگان مواجه شدم در حالی که او به هنگام سخنرانی در این ایالت از طرف مستعمین هو شد. او به من وعده عملی کردن پروژه دیوار مرزی را داد و به هر ترتیب شکست خورد."

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


نظر شما :