آمادگی بحرین برای میزبانی نشست ائتلاف ضد ایرانی آمریکا

۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۹۸۴۹۷۴ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده میزبانی نشست مربوط به امنیت کشتیرانی و هوانوردی با همکاری آمریکا و لهستان و مشارکت بیش از ۶۰ کشور است.

در این بیانیه آمده است که «هدف از این اقدام بحرین، ایفای نقش برای کمک به برقراری امنیت و ثبات منطقه به دلیل خطراتی است که در سایه اقدامات ایران، منطقه را تهدید می‌کند و خطری بزرگ برای دریانوردی و هوانوردی در منطقه است».

طبق گزارش خبرگزاری بحرین «بنا» در این بیانیه همچنین تأکید شده است که این نشست «فرصتی برای رایزنی و تبادل دیدگاه کشورها درباره دستیابی به راهکارهایی جهت مقابله با خطر ایران و تضمین آزادی کشتیرانی در این منطقه راهبردی است».

«برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است که ۶۵ کشور در نشستی در بحرین، امنیت دریایی خلیج (فارس) را بررسی خواهند کرد.

هفته پیش «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که آمریکا طرحی را برای تشکیل ائتلاف نظامی بین‌المللی جهت آنچه «حمایت از آب‌های استراتژیک در مجاورت ایران و یمن» خوانده بود، تهیه کرده است.

از زمان حمله به دو نفتکش در دریای عمان، آمریکا با ادعای دست داشتن ایران در این حملات از کشورهای هم پیمان خود خواسته است که ائتلافی نظامی برای حفاظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس تشکیل دهند.

انتهای پیام/خ


( ۱ )

نظر شما :