ابراز تاسف روسیه از تداوم تنش‌زایی آمریکا با ایران

۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۸۴۹۷۷ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در تنگه هرمز، گفت که وضعیت در منطقه بسیار تنش‌بار است.

ریابکوف با ابراز تاسف از اینکه واشنگتن به تنش‌زایی در منطقه ادامه می‌دهد، گفت: «ما قویا از اینکه واشنگتن هنوز به افزایش تنش‌ها در منطقه و فشار آوردن به ایران ادامه می‌دهد، متاسف هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین» وی با بیان اینکه وضعیت در منطقه نه تنها بسیار تنش‌بار است بلکه هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد، افزود: «تجمع نیروهای (نظامی) در منطقه خلیج [فارس] بسیار بالاست، به همین دلیل نباید اجازه داد چنین حوادث و تنش‌زایی‌هایی رخ دهد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه گذشته (پنجشنبه) مدعی شده بود که کشتی جنگی باکسر در تنگه هرمز، یک فروند پهپاد ایرانی را که بیش از حد به آنها نزدیک شده بود، هدف قرار داده و نابود کرده بود. 

وزارت دفاع آمریکا اما در روایت خود از سرنگون کردن یک پهپاد در نزدیکی کشتی‌های خود در خلیج فارس، بدون اشاره به ایرانی بودن آن، مدعی شده بود یک پهپاد بعد از ورود به «محدوده تهدیدآمیز» توسط ناو آمریکایی «یو‌اس‌اس باکسر» سرنگون شده است.

این ادعا در حالی است که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز بامداد جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاران در سازمان ملل گفت که هیچ اطلاعی از پهپادی که آمریکایی‌ها می‌گویند هدف قرار داده‌اند، ندارد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران نیز با رد ادعای ساقط شدن پهپاد ایران در تنگه هرمز، گفت نگران است که آمریکایی‌ها به اشتباه پهپاد خودشان را ساقط کرده باشند. 

انتهای پیام/


نظر شما :