ربیعی: دیداری بین روحانی و ترامپ انجام نمی‌شود

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۸۶۲۹۷ سرخط اخبار

سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را داریم که به زودی این سفر انجام خواهد شد این سفر فرصت خوبی برای رایزنی دو یا چندجانبه است و امیدواریم در این سفر بار دیگر حقانیت و صبر استراتژیک ایران برای همگان اثبات شود.

به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را داریم که به زودی این سفر انجام خواهد شد. این سفر فرصت خوبی برای رایزنی دو یا چندجانبه است و امیدواریم در این سفر بار دیگر حقانیت و صبر استراتژیک ایران برای همگان اثبات شود.

 وی همچنین با اشاره به اینکه برای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای ارائه کردیم، تصریح کرد: معتقدیم راه بازگشت ثبات به منطقه و یمن چیزی شبیه به همان طرح چهار ماده‌ای است و از همین‌جا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با سازمان ملل در این زمینه همکاری کند و همچنین اعلام می‌کنیم که وجود بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه به نفع هیچکس نیست.

سخنگوی دولت در ادامه به مصوبات جلسه اخیر سران قوا درباره مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تنظیم بازار کالا و خدمات مصوبه‌ای را برای در نظر گرفتن اختیاراتی برای وزارت صمت را تصویب کردیم. ضمنا قرار است قوه قضاییه و قوه مقننه هم برای هم‌افزایی و هماهنگی در این زمینه طرح مشترکی در زمینه تعزیرات حکومتی ارائه کنند.

ربیعی تصریح کرد: مذاکره‌ و دیداری بین آقای روحانی و ترامپ صورت نمی‌گیرد، توقف کلیه تحریم‌ها شرط ضروری برای آغاز دیپلماسی سازنده است. تنها زمانی ملاقات می‌کنیم که اطمینان حاصل کنیم مشکلات مردم حل می‌شود، الان کدام‌ مشکل مردم حل می‌شود. حرف جدیدی نیست، تحریم‌ها باید برداشته شود و آمریکا باید به ملت ایران احترام بگذارد.

وی ادامه داد: بیان رئیس‌جمهور روشن بود که باید منافع ایران تامین شود ولی ما این شرایط را از سوی آمریکایی‌ها نمی‌بینیم. یک بار تحت تحریم مذاکره کردیم و دیگر تحت تحریم مذاکره نمی‌کنیم. چارچوب 5+1 می‌توانست مذاکره‌ها را ادامه دهد اما آمریکا خلاف عهدنامه بین‌المللی عمل کرد.

مطلب پیشنهادی

اجاره ویلا در رامسر | سفری خانوادگی به شهر جنگل و دریا
اجاره ویلا در رامسر | سفری خانوادگی به شهر جنگل و دریا

ربیعی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد فرانسه به ایران درباره خط خرید نفت 15 میلیارد دلاری، گفت: قرار بود نفت ایران خریداری شود و پول آن نیز به ما برسد، ما گفته‌ایم تعهد در برابر تعهد و اروپایی‌ها می‌خواهند برخی از تعهدات خود را عملی کنند و ما هم به بخشی از تعهدات خود معتقد خواهیم بود، نه بیشتر. اگر تعهدات افزایش یابد ما هم این تعهدات خود را افزایش می‌دهیم. البته امیدوارم در جریان سفر به نیویورک نیز آقای روحانی بتوانند با سران کشورهای اروپایی گفت‌و‌گو داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت صدور اطلاعیه از روابط عمومی ریاست جمهوری درباره یک برنامه‌ تلویزیونی اظهار داشت: مطالبی که درباره جلسه سران سه قوه گفته شده بود غلط بود و ما هم همان را پاسخ دادیم. امیدواریم هیچ نگاهی به سمت رسانه‌های بیگانه نرود و به مصلحت کشور می‌دانیم که چشم‌ها و گوش‌هایمان به رسانه‌های داخل کشور باشد.

ربیعی ادامه داد: هیچ وقت خیر و برکتی از شایعاتی که از رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود ندیده‌ایم و آنچه در اطلاعیه روابط عمومی دولت دیده شد ناظر بر برخی برنامه‌سازی‌ها بود که برخی شبکه‌ها به‌صورت بسیار جهت‌دار برنامه‌شان را درباره دولت پیش می‌برند، البته این روند از سال 92 آغاز شده است. نباید مردم را نا امید کنیم و نباید دولت منتخب مردم را در چشم آنان بی‌اعتبار سازیم، اگر می‌خواهیم انتقاد کنیم، انتقاد کنیم نه اینکه غیر از این عمل کنیم و با برنامه‌سازی‌ها روند دیگری را طی کنیم.

کلید واژه ها: حسن روحانی دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :