ظریف با نخست‌وزیر قطر دیدار کرد

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۸۸۲۰۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست «فروم دوحه» به قطر سفر کرده امروز (یکشنبه) ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸ در ادامه دیدارها و رایزنی‌هایش با «شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور دولت قطر دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با تبریک برگزاری موفق «فروم دوحه» از سوی دولت قطر از دومین حضور خود در این نشست ابراز خرسندی کرد.
در این دیدار طرفین در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف و مورد علاقه و همچنین موضوعات منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران صبح امروز (یکشنبه) نیز در حاشیه این نشست با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.تحولات روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور و همچنین مسائل منطقه از جمله موارد مورد گفتگوی دو وزیر خارجه بود. 

«یاجیک جاپوتوویچ» وزیر خارجه لهستان و «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز دیروز (شنبه) در حاشیه این نشست تبا ظریف دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نشست دیروز (شنبه) به دوحه سفر کرد و قرار است بعداظهر امروز (یکشنبه) در نشست مزبور به ایراد سخنرانی بپردازد.

فروم دوحه (نشست دوحه) از دیروز (شنبه) به مدت ۲ روز (۲۳ و ۲۴ آذر ماه) تحت عنوان «حکمرانی در جهان چند قطبی» در دوحه پایتخت قطر برپاست. فروم دوحه که در سال ۲۰۰۰ میلادی تأسیس شد، تریبونی برای گفتگوی جهانی درباره چالش‌های مهمی است که جهان با آن روبرو می‌باشد.

«شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی و «تیجانی محمد بنده» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست بودند.

کلید واژه ها: ایران و قطر


نظر شما :