سفیر جدید ایران در تونس به محل مأموریتش رفت

۰۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۹۸۸۳۳۶ سرخط اخبار

«محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تونس برای تصدی این سمت به محل ماموریتش رفت. 
 
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تونس برای تصدی سمت جدیدش به تونس رفت. وی در بدو ورود به محل ماموریتش با استقبال مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تونس، سرپرست موقت سفارت و دیپلمات های ایرانی مقیم تونس قرار گرفت.
«محمدرضا رئوف شیبانی» پیش از این پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه بوده است. کاردار در قبرس، رئیس دفتر حفاظت منافع در مصر، سفیر ایران در بیروت از جمله در دوران جنگ ۳۳ روزه، معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت خارجه و سفیر ایران در دمشق آن هم به مدت پنج سال، از جمله سمت‌های رئوف شیبانی در دوران فعالیتش در وزارت خارجه است. 
پیش از او «مصطفی بروجردی» عهده‌دار این سفارتخانه بود و پس از بازگشت بروجردی از محل ماموریت، «کیوان ایمانی» به عنوان سرپرست موقت در سفارت ایران در تونس به فعالیت پرداخت.
رئوف شیبانی ۲۸ آبان ماه به همراه هشت سفیر جدید منصوب شده ایران در خارج از کشور با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و خداحافظی کرد.
 روحانی در این دیدار، برای موفقیت سفرای جدید آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.
رئیس جمهور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرا به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها تاکید کرد.

کلید واژه ها: محمدرضا رئوف شیبانی تونس


( ۴ )

نظر شما :