کاظم جلالی سفیر جدید ایران در مسکو وارد محل ماموریت شد

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۸۸۳۸۷ سرخط اخبار

کاظم جلالی سفیر جدید ایران در مسکو صبح امروز (سه شنبه) وارد محل ماموریت شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه صبح امروز (سه شنبه) سوم دی ماه وارد محل ماموریت خود شد و در فرودگاه ونکووای مسکو از سوی نماینده تشریفات وزارت خارجه روسیه، حجت الاسلام اکبری جدی نماینده دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از دیپلماتها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در روسیه مورد استقبال قرار گرفت.

کاظم جلالی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز (یکشنبه) اول دی ماه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه با روسیه و ماموریت های خود در مسکو رایزنی و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به روابط دیرینه و راهبردی دو کشور همسایه دستورات و توصیه های لازم را برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور ابلاغ و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

جلالی که خرداد 1395 به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس انتخاب شد، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه نیز بوده است.

جلالی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است و در ادوار ششم تا نهم مجلس نیز نماینده مردم شاهرود بوده است.

جلالی به جای مهدی سنایی عهده دار سفارت ایران در مسکو شده است. سنایی از آبان ۱۳۹۲ در این سمت مشغول به فعالیت بود و پایان آذر ماه امسال نیز ماموریتش در مسکو خاتمه یافت.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۱ )

نظر شما :