حزب‌الله: آمریکا در آینده نزدیک هزینه سنگینی را متحمل خواهد شد

۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۸۸۸۰۱ سرخط اخبار

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که تأخیر در تشکیل دولت این کشور پیامدهای منفی را برای تمامی لبنانی‌ها به همراه خواهد داشت. در همین حال وی بر اخراج آمریکا از منطقه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المنار، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی ضمن انتقاد از تأخیر در روند تشکیل دولت، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته شاهد بدتر شدن اوضاع اقتصادی، مالی و معیشتی کشور بوده‌ایم و این وضعیت هر روز بدتر و بدتر می‌شود، اما همانطور که پیش از این گفته بودیم، متأسفانه هیچ فردی نیست که در این لحظه مهم و حساس که کشور با آن مواجه است، به مسؤولیتش عمل کند. زمانی که ما در اولین روز این اتفاقات گفتیم که این مسیر نیاز به رسیدگی‌های واقعی دارد، کسی پاسخ‌مان را نداد و دولت استعفا کرد.

وی افزود: پس از تعیین نخست‌وزیر جدید نیز بار دیگر تأکید و تکرار کردیم که نباید حتی یک روز در روند تشکیل دولت تأخیر صورت بگیرد؛ چراکه تأخیر در این مسیر پیامدهای منفی را برای همه لبنانی‌ها به همراه خواهد داشت و به همین دلیل باید این سؤال را مطرح کنیم که توانایی‌ها و قابلیت‌های این کشور در مقابله با این دشواری‌ها که روز به روز وخیم‌تر می‌شوند، چیست؟

صفی‌الدین در ادامه خواستار تسریع در روند تشکیل دولت برای نجات لبنان شد و گفت: درباره جزئیات و پیچیدگی‌ها، هنوز هم فرصت مناسب برای پرداختن به آنها از طریق بحث، گفت‌وگو و پیگیری سریع وجود دارد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی عراق در جریان حمله آمریکا، خاطرنشان کرد: پاسخ واقعی به این جنایت نمی‌تواند با یک عملیات و یا یک حمله هوایی و هر چیز دیگری صورت بگیرد، بلکه پاسخ به این اقدام مسیری است که به یک نتیجه واحد می‌انجامد و آن اخراج آمریکا از منطقه است که به لطف خدا محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: همانگونه که پس از شهادت شهیدانمان لحظه‌ای تردید نکردیم که اسرائیل شکست خواهد خورد و شکست هم خورد، امروز نیز تردید نداریم که این روند تکمیل خواهد شد و هیچ فردی انتظار ندارد که پاسخ به آمریکا با یک عملیات کوچک یا بزرگ و یا متوسط و یا به هر شکل دیگری داده شود، موضوع بزرگتر از این‌هاست و به عبارت دیگر این پاسخ مسیری را ایجاد کرد که باید کامل پیموده شود و به لطف خدا آن را کامل می‌کنیم و تجربه‌ما این را نشان می‌دهد.

صفی‌الدین در ادامه تأکید کرد: آمریکای که این مسیر را برای شانه خالی کردن از برخی مسؤولیت‌هایش در منطقه انتخاب کرده است، باید مسؤولیت اقداماتش را بر عهده بگیرد و در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی هزینه سنگینی را متحمل خواهد شد و غیرممکن است که وضعیت آینده این کشور مانند وضعیت آن در گذشته باشد.

کلید واژه ها: شهادت سردار سلیمانی حزب الله


( ۱ )

نظر شما :