پیشنهاد روحانی به پوتین برای برگزاری نشست بعدی آستانه در تهران

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۸۹۹۶۱ سرخط اخبار

سفیر ایران در مسکو گفت که رئیس‌جمهور کشورمان به همتای روس خود پیشنهاد داده است تا نشست آتی مذاکرات آستانه در تهران برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدار روز سه شنبه (امروز) خود با رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه، گفت که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به ولادیمیر پوتین همتای روس خود پیشنهاد داده است تا نشست آتی مذاکرات آستانه در تهران برگزار شود.

وی در این دیدار تصریح کرده است: رئیس‌جمهور روحانی چند روز پیش گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور پوتین داشته است که در جریان آن، این پیشنهاد را مطرح کرده که نشست بعدی مذاکرات آستانه باید در تهران برگزار شود.

جلالی همچنین تاکید کرده است که فرمت مذاکرات آستانه یک موفقیت است و طرف ها می بایست به تعهدات خود و همکاری هایشان در این چارچوب ادامه دهند.

به گزارش تاس، سفیر ایران در ادامه بر اهمیت نقش ویژه همکاری ایران- روسیه در مبارزه با تروریسم تاکید و خاطر نشان کرده است: دیگر ائتلاف ها برای مقابله با تروریسم ایجاد نشده اند. هیچ یک از آنها تاکنون در مبارزه با تروریسم موفق نبوده اند و تنها ائتلاف موفق که به طور واقعی با ترور مقابله کرده، ائتلاف ایران- روسیه است.

کاظم جلالی امروز در گفت وگو با خبرنگاران نیز خاطر نشان کرد که ایران از کشورهای دوست همچون روسیه انتظار دارد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به ایران کمک های لازم را ارائه دهند.

کلید واژه ها: حسن روحانی ولادیمیر پوتین


نظر شما :