اتهام‌پراکنی آمریکا علیه ایران درباره تشکیل دولت در عراق

۰۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۹۹۰۲۸۵ سرخط اخبار

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اتهامات این کشور علیه ایران مدعی شد که تهران در زمینه تشکیل دولت عراق کارشکنی می‌کند.

اتهام‌پراکنی آمریکا علیه ایران درباره تشکیل دولت در عراق
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید شنکر»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور دور، ایران را به سنگ‌اندازی در تشکیل دولت جدید عراق متهم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الحره» آمریکا، شنکر مدعی شد ایران و متحدان آن به دنبال تضعیف نامزدی «عدنان الزُرفی» برای تشکیل کابینه جدید عراق هستند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا که  کشورش چند ماهی است  با مطالبه دولت و ملت عراق برای خروج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور مواجه شده، مدعی شد که واشنگتن از مقامات و سیاستمداران عراقی که از حاکمیت ملی عراق حمایت می‌کنند، حمایت می‌کند.

پارلمان عراق بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسمی سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین سازمان الحشد الشعبی، به اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق رأی داد و منتظر است با تشکیل دولت جدید، این مطالبه عملی شود.

رئیس جمهور عراق سه‌شنبه این هفته عدنان الزرفی، استاندار سابق نجف را مأمور تشکیل کابینه کرد. زُرفی دارای تابعیت آمریکایی بوده و بر اساس اسناد افشاگرانه ویکی‌لیکس (+)، با آمریکایی‌ها روابط نزدیک دارد. این مسئله باعث شده است برخی از احزاب سیاسی عراق با کاندیداتوری وی مخالفت کنند.

انتهای پیام/


( ۴ )

نظر شما :