واکنش مقام سپاه درباره تحرکات اخیر آمریکا در عراق

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۹۰۴۴۵ سرخط اخبار

معاون سیاسی سپاه گفت: اگر آمریکایی‌ها فراتر از عملیات روانی بخواهند اقدامی را در عراق انجام دهند یک شکست راهبردی بزرگتر از گذشته را در کارنامه خود ثبت خواهند کرد.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره برخی اخبار و تحلیل‌ها مبنی بر تحرکات اخیر آمریکا در عراق و تهدید گرو‌های مقاومت در این کشور گفت: آمریکایی‌ها با تمرکز بر نوعی عملیات روانی می‌خواهند کار‌های خود را به پیش ببرند و در این زمینه تهدیداتی علیه گرو‌های مقاومت در عراق و بعضا هم تهدیداتی علیه ایران مطرح می‌کنند.

وی افزود: آنه به دنبال این هستند تا از این طریق بتوانند بر روند تحولات تاثیر بگذارند و آن‌ها را به سمت و سویی که مد نظر خودشان است به خصوص در موضوع انتخاب نخست وزیر در عراق و روند‌های سیاسی در این کشور سوق بدهند.

سردار جوانی ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر آمریکایی‌ها بخواند فراتر از عملیات روانی، اقدامات نظامی انجام دهند و به خیال خودشان کار مقاومت را به انتها برسانند و تحولات در منطقه راهبردی غرب آسیا را تغییر دهند، با اطمینان خاطر می‌شود گفت که دچار یک خطای راهبردی شده و اشتباهاتی را که در ۱۸ سال گذشته در غرب آسیا مرتکب شدند تکرار خواهند کرد و یک شکست بزرگتر از گذشته در کارنامه آن‌ها ثبت خواهد شد.

کلید واژه ها: امریکا و عراق


( ۱۰ )

نظر شما :