اتحادیه اروپا تسلیم شدن مقابل فشار پکن درباره گزارش کرونا را رد کرد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۹۱۰۶۱ سرخط اخبار

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بابت اتهامات مطرح شده در یک گزارش مبنی بر تسلیم شدن در برابر فشارهای چین، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یورو نیوز، سوالاتی پیرامون بررسی مجدد متن مربوط به اطلاعات نادرست درباره کووید-۱۹ باقی مانده است. این مساله پس از آن مطرح شد که نیویورک تایمز گزارش کرد، مقام‌های اتحادیه اروپا بخش‌هایی از این سند را تغییر داده‌اند.

پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپایی گفت:‌ هرگونه ادعا درباره اینکه ما در گزارش خود به هر نوع فشار بیرونی سر تعظیم فرود آورده‌ایم، رد می‌کنم و به آن را به چالش می‌کشم.

این گزارش در سایتی که توسط سرویس اقدام خارجی اروپایی ایجاد کرده و تحت نظر جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، منتشر شد تا کمپین‌هایی را که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، در نظر بگیرد.

در متن این گزارش آمده است: "شواهدی مبنی بر فشار هماهنگ‌شده توسط منابع رسمی چینی به منظور رفع هرگونه تقصیر بابت شیوع این بیماری همه‌گیر وجود دارد." اما نیویورک تایمز با اشاره به نسخه قدیمی این متن گزارش داد که جملاتی در این گزارش حذف شده و لحن آن نیز ملایم‌تر شده است.

حالا هم یک عضو پارلمان هلند در نامه‌ای به بورل نوشت:‌ می‌خواهم خیلی نکته‌بین باشم. هیچ شواهدی مبنی بر تلاش برای ارسال اطلاعات نادرست وجود ندارد. من از بورل می‌خواهم تا توضیح دهد.

این در حالیست که وزارت خارجه چین انتشار اطلاعات نادرست را رد کرده و تاکید دارد که به جای آنکه حامی اخبار نادرست بوده باشد، یک قربانی است.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


( ۲ )

نظر شما :