وزیر دفاع: دستاوردهای شگرفی در حوزه ماهواره‌برها و ماهواره داشته‌ایم/ نقش سازمان جغرافیایی بسیار حساس است

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۹۶۳۰۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های این سازمان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در گروه هایی تحت عنوان " امور فضایی و سنجش از دور" ، " نقشه برداری  هوایی"، ژئوفیزیک و ژئو دینامیک"، مرکز آبنگاری و اقیانوس شناسی" ، "هوا و اقلیم شناسی" ، " امور مرز" ، ''اطلاعات جغرافیایی" و "شتابندهنده " برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از بازدید از دستاوردهای سازمان جغرافیایی با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با تبیین جایگاه و اهمیت نقش سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: این سازمان با حرکت ابتکار خلاقیت و تلاش مضاعفی که سرلوحه کار خود قرار داده است می‌تواند در آینده به قله های افتخار دست یابد.

وی با بیان اینکه روند تهدیدات جهانی با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری های به روز دائماً در حال تغییر است، خاطر نشان کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در سال های اخیر با جذب جوانان نخبه و دانشمند و همچنین بهره گیری از دانش به روز، دستاوردهای چشمگیری در حوزه ملی و بین المللی داشته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت ها و مأموریت های سازمان جغرافیایی طیف وسیعی از خدمات کشوری و لشکری را شامل می شود، افزود: امروز با مفهوم جامعه اطلاعاتی روبرو هستیم؛ جامعه ای که تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی آن، دچار تحول و به میزان رو به تزایدی به اطلاعات و بهره‌برداری از آن وابسته شده است.

امیر حاتمی همچنین با بیان اینکه امروزه استفاده از سیستم های مکانیزه اطلاعاتی، به دلیل ویژگی هایی چون سرعت، دقت، سهولت دسترسی و گستردگی، به صورت روزافزونی مورد توجه است، اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نقش خطیر و حساسی بویژه در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی به عهده دارد.

امیر حاتمی گفت: جهان امروز از یک سو شاهد پیشرفت های گسترده در زمینه فناوری اطلاعات مکان محور بوده و از طرف دیگر با تعدد کاربران این فناوری مواجه است. دامنه وسیعی از فعالیت های دولتی، خصوصی، شخصی و بویژه نظامی در کشور، متکی به اطلاعات مکانی می باشد و سازمان جغرافیایی این ظرفیت را دارد که نیازهای کشور، نیروهای مسلح و جامعه هدف را برطرف کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت های فضایی در هر کشوری نشاندهنده عمق فناوری و دستیابی آن کشور به دانش های راهبردی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی دستاوردهای شگرفی در حوزه ماهواره برها و ماهواره داشته است و نقش سازمان جغرافیایی دراین موضوع با توجه به مأموریت هایی از جمله رصد و رهگیری اجسام و سامانه فضایی در فضای بیرونی جو، هدایت ماهواره های بومی داخل و مدیریت ترافیک مداری و در نهایت تعیین موقعیت ماهواره ها در فضا نسبت به زمان، بسیار حساس و خطیر است.

وی در ادامه از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خواست با هماهنگی و هم افزایی بیشتر با سازمانهای نیروهای مسلح و بخش های کشوری در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند تعاملات گسترده ای را برقرار نماید.

امیر حاتمی در پایان با بیان اینکه بسترها و زیر ساخت های لازم در زمینه طراحی و ساخت انواع قطعات صنعتی، مدیریت اطلاعات مکانی، بهداشت و درمان، الکترونیک، هوایی، هوا و فضا، دریایی و ... در وزارت دفاع به همت جوانان متعهد و دانشمند این سازمان پایه ریزی شده است، تاکید کرد: چنانچه درخواستی از این سازمان مبنی بر برطرف کردن نیازهای مختلف کشور ارسال شود، بی درنگ و با اصل در اختیار گذاشتن فناوری، به کمک صنایع و بخش های مختلف کشور می شتابیم.

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این بازدید با ارائه توضیحات از توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان جغرافیایی گفت: تعامل با بخش های مختلف نیروهای مسلح، بخش های دولتی و شرکت های دانش بنیان از اولویت های سازمان جغرافیایی در دوره اخیر بوده است.
 
 
انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :