ابراز نگرانی یک گروه آمریکایی حامی صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران

۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۹۹۶۳۱۴ سرخط اخبار

یک گروه آمریکایی طرفدار رژیم صهیونیستی نسبت به پایان یافتن تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، کمیته یهودیان آمریکا ضمن ابراز نگرانی از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر، این روز را "روزی غم‌انگیز و خطرناک برای امنیت جهانی" خواند.
دیوید هریس، رئیس این‌ کمیته گفته است: به لطف سستی شورای امنیت سازمان ملل، ایران از ۱۸ اکتبر می‌تواند بدون نقض کردن برجام و یا محدودیت‌های سازمان ملل به طور قانونی اقدام به خرید و فروش تسلیحات متعارف کند. بدون شک همسایگان ایران و کشورهایی که بسیار از خاورمیانه فاصله دارند نیز با عواقب شکست حقیرانه شورای امنیت مواجه خواهند شد.
تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اولین بار در سال ۲۰۰۷ اعمال شد و ذیل برجام قرار است در تاریخ ۱۸ اکتبر منقضی شود. پیشنهاد آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ۱۴ اوت با مخالفت شورای امنیت مواجه شد. این پیشنهاد با رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن، رای ممتنع کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس و مخالفت روسیه و چین مواجه شده بود.
دیوید هریس در اینباره افزود: چین و روسیه حال خوشحال هستند. این دو کشور در فروش تسلیحات به ایران تعلل نخواهند کرد. کره شمالی، ونزوئلا و ترکیه نیز به همین منوال شاد هستند.
وی مدعی شد: حقیقت تراژدیک این است که ایران امروزه علی‌رغم چالش‌های اقتصادی‌اش، به عنوان یک بازیکن منطقه‌ای و جهانی از همیشه خطرناک‌تر است. 
انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :