سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با آنا: شکست راهبرد فشار حداکثری علیه ایران محرز است

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۹۶۳۸۴ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعتراف چندین باره مقامات آمریکایی در خصوص شکست راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها بعد از انتخابات بازنگری در سیاست‌های خود را آغاز می‌کنند.
ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مبنی بر اینکه راهبرد فشار حداکثری نتایج مثبتی به همراه نداشته است گفت شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا از قبل معلوم بوده و صحبت‌های بولتون نیز اعتراف دوباره بر آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند ماه قبل نیز استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که تحریم‌ها علیه ایران به نقطه اوج خود رسیده و تحریم‌های جدید در مورد ایران شناسایی نمی‌کنیم افزود: البته آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با مکانیسم‌هایی که دارند تحریم‌های موجود را با عناوین جدیدی تکرار کرده یا منافع ملی کشورمان را مسدود کنند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون منافذی که جمهوری اسلامی ایران از آن برای دور زدن تحریم‌ها انتخاب کرده از سوی آمریکایی‌ها شناسایی شده‌اند تا از فعالیت و تحرک اقتصادی آن‌ها جلوگیری شود، تصریح کرد: واقعیت این است که آمریکایی‌ها سعی می‌کردند با راهبرد فشار حداکثری ملت ما را به تسلیم وادار کنند که موفق نبودند و مقاومت مردم آن‌ها را به مرحله‌ای رسانده که به شکست این راهبرد اعتراف رسمی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از فضای انتخابات برای بازنگری در سیاست‌های خود استفاده کنند، گفت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند این شکست را به‌نوعی جبران کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اکنون به جهت اینکه درگیر موضوع انتخابات هستند، در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند افزود: آمریکایی‌ها در حال حاضر قدرت تصمیم‌گیری در این چارچوب را ندارند اما اگر بتوانند بدون بحران از این انتخابات خارج شود بهترین وقت برای آن است که در سیاست‌های خود بازنگری کنند.


نظر شما :