عضو حزب اسلامی کار: ایران نشان داد به تعهدات بین المللی‌اش پایبند است

۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۹۷۳۴۱ سرخط اخبار

یک‌ عضو حزب اسلامی کار گفت: به نظر می رسد با رویکار آمدن رئیس جمهوری که به تعهدات بین المللی ایالت متحده پایبند است می توان انتظار بازگشت آمریکا به برجام را داشته باشیم.

 محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار کرد:  سیاست های دو جریانی که در انتخابات اخیر آمریکا در مقابل هم صف آرایی کردند در خصوصی  کلیت جمهوری اسلامی ایران خیلی تفاوتی ندارند؛ اما در مورد برجام و توافق نامه ای که فی مابین ایران و چند کشور اروپایی شکل گرفته شده به طور مشخص نظارتشان متفاوت است.

وی ادامه داد: موضع گیری ترامپ و بایدن نمایانگر این است که کاندیدای منتخب، خواهان بازگشت به برجام است در حالی که رئیس جمهور فعلی، آمریکا را از برجام خارج کرد. فراموش نکنیم که متحدان آمریکا که در برجام حضور داشتند خواهان بازگشت ایالت متحده به این توافق‌نامه بین‌المللی بوده و هستند. 

سرخو گفت: جمهوری اسلامی ایران هم تا الان از برجام خارج نشده و به نظر می رسد نظام ما معتقد است برجام را باید حفظ کرد؛ چراکه برجام توافق نامه ای است که یک طرفش خودمان بودیم. 

وی افزود: البته منافعی که قرار بود عاید جمهوری اسلامی شود برای چند سالی معوق شد، اما علی رغم این موضوع، ایران نشان داد به تعهدات بین المللی‌اش پایبند است و این تعهدات را یک طرفه نظیر آنچه آمریکایی ها انجام دادند نقض نمی کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: به نظر می رسد با روی‌کار آمدن رئیس جمهوری که به تعهدات بین المللی ایالت متحده پایبند است می توان انتظار بازگشت آن‌ها به برجام را داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: اینکه چه‌قدر به سرعت تحریم های ظالمانه آمریکا رفع شود یا باقی بماند بستگی به تعهد بایدن به صحبت های انتخاباتی اش دارد. اگر تعهداتشان را به صورت کامل انجام دهد، به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران نیز به اصل برجام باز می گردد و ان شاءالله شرایط اقتصادی در سال‌های آتی بهبود پیدا می کند. 

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :