رهبر دموکرات‌های سنا: ترامپ باید محکوم و از حضور دوباره در قدرت منع شود

۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۹۹۰۵۷ سرخط اخبار

رهبر دموکرات سنای آمریکا تاکید کرد، چنانچه دونالد ترامپ در دادگاه استیضاح سنا محکوم شود، این مجلس یک رای‌گیری جداگانه برای جلوگیری از نامزدی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ به اتهام ایفای نقش در تحریک هوادارانش در حمله به کنگره، چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا گفت اگر میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا موافقت کند، دادگاه استیضاح می‌تواند "فورا" آغاز شود.

شومر در بیانیه‌ای گفت: دادگاه سنا می‌تواند فورا آغاز شود، آن هم با موافقت رهبر کنونی اکثریت سنا برای تشکیل جلسه برای یک نشست اضطراری یا اینکه بعد از ۱۹ ژانویه آغاز خواهد شد.

چاک شومر ادامه داد: اما اشتباه نکنید، یک جلسه دادگاه استیضاح در سنای ایالات متحده برگزار خواهد شد؛ یک رای‌گیری برای محکوم کردن این رئیس جمهور بابت جرایم بزرگ و اگر این رئیس جمهور محکوم شود، یک رای‌گیری برای ممنوع کردن حضور دوباره او در قدرت انجام خواهد شد.

میچ مک‌کانل پیشتر گفته بود که پیش از ۱۹ ژانویه جلسه سنا را تشکیل نخواهد داد. او همچنین گفت هنوز تصمیمی نگرفته است که در دادگاه استیضاح چه رایی بدهد و تاکید کرد به استدلال‌های ارائه شده در سنا گوش خواهد کرد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :